• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1
رییس هیات تکواندو استان گلستان:

نیاز ورزش به مشارکت سرمایه گذاران | اقتصاد پررونق توریسم ورزشی برای کشورها

  • کد خبر : 36497
  • 18 اردیبهشت 1403 - 10:27
نیاز ورزش به مشارکت سرمایه گذاران | اقتصاد پررونق توریسم ورزشی برای کشورها
نوری، رییس هیات تکواندو استان گلستان با بیان اینکه باید افراد را ترغیب کنیم تا برای سرمایه‌گذاری در حوزه باشگاه داری اقدام کنند، گفت: اقتصاد پررونق توریسم ورزشی برای کشورها بسیار حائز اهمیت است و گاها منفعت بسیاری برای آنها به ارمغان می آورد.

علی نوری در گفت و گو با خبرنگار نویاب، درباره نقش اقتصاد در حوزه ورزش، اظهار کرد: در بحث کسب و کارهای خلاقانه ورزشی دو بعد مختلف برای فعالیت در استان گلستان وجود دارد، بعد اول ورزش و سرگرمی و بعد دوم ورزش و تندرستی است که در کنار آن باید ورزش قهرمانی را هم دنبال کنیم.

رییس هیات تکواندو استان گلستان افزود: وجود سرانه ورزشی کم در استان گلستان باعث شده افراد، کمتر وارد فضای ورزش شوند و آسیب های جامعه را افزایش داده است.

سرمایه گذاران به حوزه ورزشی ورود پیدا کنند

وی بیان کرد: در حوزه ورزش و اوقات فراغت استان گلستان با چالش مواجه است؛ موضوعاتی مانند نبود کارتینگ در استان گلستان باعث شده شهروندان گلستانی، مسافت طولانی را طی کنند تا به استان همجوار برسند و از فضای مفرح ورزشی این استان ها استفاده کنند.

نوری اظهار کرد: افرادی که سرمایه‌گذاری‌های کلان در حوزه املاک دارند، می توانند از این فضا در بیزینس خود استفاده کنند و با ورود به حوزه تفریحات سالم ورزشی،  باعث جذب توریسم در استان گلستان و ارتقاء زیرساخت های ورزشی شوند.

وی ادامه داد: مدل دیگر کسب و کار در حوزه باشگاه داری است، در ابتدا باید افراد را ترغیب کنیم تا برای سرمایه‌گذاری در حوزه باشگاه داری اقدام کنند؛ راه اندازی هر سبک ورزش باشگاهی نیازمند مطالعه است.

رییس هیات تکواندو استان گلستان افزود: اگر نگاه درست‌ به مقوله ورزش داشته باشیم می‌توانیم از خلاءهای ورزشی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی استفاده مناسب بکنیم؛ مثلا باشگاه های کودکان باعث می‌شود شاخص سلامت جامع افزایش پیدا کند و یک سرمایه‌گذاری مناسب با بازدهی مطمئن باشد.

وی ادامه داد: اگر گروه‌های سنی ورزش استان را تقسیم بندی کنیم، متوجه خواهیم شد که در حوزه ورزش کهنسالان توجه کافی را نداریم؛ هر چقدر سالمندان توانمند داشته باشیم، مطمئناً در حوزه درمان صرفه‌جویی لازم انجام می‌شود، اما این کار نیازمند فرهنگ‌سازی و آموزش است.

استفاده برندهای خارجی از ورزشکاران برای تبلیغات

علی نوری در رابطه با موضوع سرمایه گذاری در ورزش قهرمانی گفت: در حوزه ورزش قهرمانی، سرمایه‌گذارانی وجود دارند که علاقمند به دیده شدن هستند و از ورزشکاران بزرگ استفاده می‌کنند؛ مانند شرکت کوکاکولا با توجه به اینکه برند جهانی محسوب می‌شود برای دیده شدن اسپانسری جام جهانی را می‌گیرد.

وی افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری کشورهای مختلف در ورزش می‌توان کشور قطر را مثال زد که میزبانی جام جهانی را عهده‌دار بود که هم از بابت توریسم ورزشی منفعت برد و این میزبانی باعث شد قطر یک قرارداد بزرگ در حوزه نفت و گاز ثبت کند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=36497
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.