• امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1
در راستای تولید انرژی پاک انجام شد؛

تجهیز «هایپراستار» به نیروگاه خورشیدی | بخش خصوصی به کمک تامین انرژی آمد

  • کد خبر : 36383
  • 16 اردیبهشت 1403 - 14:03
تجهیز «هایپراستار» به نیروگاه خورشیدی | بخش خصوصی به کمک تامین انرژی آمد
مجموعه «هایپراستار» در راستای فعالیت‌های توسعه پایدار و مسئولیت اجتماعی شرکت، بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران را در پشت‌بام فروشگاه مارلیک خود افتتاح کرد.

به گزارش نویاب، آئین رونمایی از نیروگاه انشعابی خورشیدی فروشگاه هایپراستار مارلیک با حضور مهمانانی از شرکت توزیع برق استان تهران، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) و سازمان حفاظت از محیط زیست و فعالان محیط زیست برگزار شد.

این نیروگاه که در وسعت دو هزار متر مربع و طی ۴ ماه ساخته شده، در اولین سال فعالیت خود ۳۶۲ هزار کیلووات ساعت برق تولید خواهد کرد و به این واسطه در حال حاضر بزرگ‌ترین واحد تولیدی برق خورشیدی انشعابی در استان تهران است.

بابک هاشمی، مدیرعامل هایپراستار در این مراسم با اشاره به تاریخچه‌ هایپراستار به عنوان پایه‌گذار صنعت خرده‌فروشی مدرن در ایران، به اهداف توسعه پایدار و مسئولیت اجتماعی این شرکت اشاره کرد و در مورد این پروژه گفت:‌ برنامه‌های توسعه پایدار و مسئولیت اجتماعی از روز اول تاسیس این شرکت، خط مشی ما بوده و امروز خوشحالیم با رونمایی از اولین نیروگاه خورشیدی در بین سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در صنعت خرده‌فروشی ایران، قدم مهمی در اجرای مسئولیت‌هایمان برداشته‌ایم.

وی افزود: این نیروگاه به شبکه توزیع برق استان تهران متصل شده که برق مصرفی معادل ۷۵ خانه‌ی مسکونی در سال را تامین خواهد کرد.

در ادامه البرز بازغی، مدیرکل توسعه و سرمایه‌گذاری هایپراستار در زمینه‌ نگرش این شرکت به مفهوم توسعه پایدار گفت: توسعه‌ پایدار، مفهومی توسعه‌یافته از مسئولیت اجتماعی است که در ۱۰ سال گذشته در دنیا به آن توجه بسیاری شده است.

وی افزود: در شرکت هایپراستار نیز این مساله در سه رکن توانمندسازی نیروها و همکاران، مسئولیت‌های اجتماعی و بازاندیشی به منابع تعریف شده است. نگاه ما بازاندیشی به منابع در دسترس بوده است زیرا منابع نامحدود نیست و باید به صرفه و با نگاه محیط زیستی مصرف کنیم؛ به همین جهت است که توسعه‌ پایدار در داخل دپارتمان توسعه و سرمایه‌گذاری قرار گرفته است تا به سرمایه‌گذاری در آن متعهد باشیم.

نسترن بنی‌جمالی، مدیر توسعه پایدار و مسئولیت‌های اجتماعی هایپراستار نیز در زمینه‌ اقدامات این شرکت گفت: در زمینه‌ توانمندسازی نیروها و همکاران، مهم‌ترین اقدام ما آشنایی آنها با مفهوم توسعه پایدار و اهدافش بوده است.

بنی جمالی گفت: در زمینه‌ بازاندیشی به منابع، ترویج استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای به نام «اکوبگ» برای کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی، مدیریت کاهش مصرف آب و برق در فروشگاه‌ها، کاهش مصرف کاغذ، ایجاد دفتر کار سبز و در نهایت تاسیس نیروگاه انشعابی خورشیدی بخشی از اقدامات عملی این شرکت در راستای توسعه‌ی پایدار به شمار می‌رود.

مدیر توسعه پایدار و مسئولیت‌های اجتماعی در مورد اثرات محیط زیستی این نیروگاه خورشیدی گفت: نیروگاه مارلیک هایپراستار، بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی انشعابی تهران با توان ٣۶٢ هزار کیلووات ساعت از انتشار بیش از سه میلیون و ۴٠٠ هزار کیلوگرم گاز دی‌اکسید کربن در طی عمر ۲۰ ساله‌ی خود جلوگیری می‌کند که ارزش این اقدام برای کاهش گازهای گلخانه‌ای، معادل کاشت جنگلی به وسعت ۱۳۶ هزار درخت در کشور است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=36383
  • منبع : بازار
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.