• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

مصرف انرژی در ساختمان‌های اداری ‌و‌ مسکونی باید بهینه‌سازی شود

  • کد خبر : 35735
  • 02 اردیبهشت 1403 - 9:59
مصرف انرژی در ساختمان‌های اداری ‌و‌ مسکونی باید بهینه‌سازی شود
رحیمی مظفری، عضو کمیسیون انرژی مجلس در واکنش به اقدام تصمیم شرکت توانیر برای ممیزی و اخذ برچسب انرژی در همه ساختمان‌های اداری ۵۶ شرکت زیرمجموعه خود گفت: "با توجه به بحران انرژی و بالا بودن سرانه مصرف انرژی در کشور ما، لازم است که این طرح در قالب یک برنامه برای همه ساختمان‌های دولتی اجرایی شود."
به گزارش نویاب به نقل از ساختمان آنلاین، عبدالعلی رحیمی مظفری اظهار کرد: “متاسفانه وضعیت مصرف انرژی در کشور ما نسبت به سرانه مصرف در دنیا اصلاً مناسب نیست و هفت برابر دنیا در حال مصرف انرژی هستیم. وزارت خانه‌های نفت و نیرو موظف هستند که برای بهینه‌سازی مصرف انرژی اقدامات لازم را انجام دهند و از طریق مکانیزم‌های تشویقی و تنبیهی شرایط را برای بهبود مصرف انرژی در بین بهره‌برداران واحدهای مسکونی و ادارات دولتی ایجاد کنند.”

 عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: “آن‌چیزی که می‌تواند وضعیت ناترازی انرژی در کشور را حل کند، اصلاح مصرف انرژی است، در حالی که برخی به طور غلطی تصور می‌کنند افزایش تولید انرژی سبب جبران ناترازی انرژی و حل بحران انرژی در کشور می‌شود.”

وی گفت:ارتقاء بهره‌وری انرژی در صنایع، ساختمان‌ها، حمل و نقل، و سایر بخش‌های مصرف کننده انرژی می‌تواند بهبود قابل توجهی در مصرف انرژی کشور ایجاد کند. این امر شامل به‌روزرسانی تجهیزات و فناوری‌های کارآمدتر، بهینه‌سازی فرآیندها و استفاده از روش‌های نوآورانه برای کاهش اتلاف انرژی است.

نماینده مجلس گفت:فرهنگ‌ سازی و آموزش عمومی درباره مزایای مصرف انرژی پایدار و روش‌های کاهش مصرف انرژی می‌تواند به تغییر رفتارهای افراد و سازمان‌ها در جهت صرفه‌جویی انرژی کمک کند.
وی تاکید کرد:اینکه هفت برابر متوسط دنیا انرژی مصرف می کنیم یک‌ فاجعه است و‌این رویه باید اصلاح شود و‌مصرف انرژی در ساختمانهای دولتی و‌مسکونی باید بهینه شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=35735
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.