• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4
مدیرکل بنیادمسکن گلستان:

گلستان رتبه نخست کشور در تملک زمین نهضت ملی مسکن

  • کد خبر : 35681
  • 01 اردیبهشت 1403 - 12:28
گلستان رتبه نخست کشور در تملک زمین نهضت ملی مسکن
حسینی، مدیرکل بنیادمسکن گلستان گفت: استان گلستان در حوزه تامین و تملک زمین در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن رتبه نخست کشوری را دارد.
به گزارش نویاب به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن گلستان، سیدمحمد حسینی اظهارکرد: مهمترین مشکل استان گلستان در راستای طرح نهضت ملی مسکن روستایی،به دلیل مستعد بودن اراضی در حوزه کشاورزی، تامین زمین است که با راهبری استاندار گلستان و همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط این مشکل تا حدود زیادی برطرف شده‌است و در حال حاضر گلستان رتبه نخست کشور در تامین و تملک زمین در راستای طرح نهضت ملی مسکن دارد.
مدیرکل بنیادمسکن گلستان تصریح‌کرد: در دو سال از دولت سیزدهم ۳ هزار هکتار اراضی در ۴۰۰ روستای استان گلستان شناسایی و تملک شده و امسال نیز ۸۰۰ هکتار دیگر شناسایی و در مراحل تملک است.
وی خاطرنشان‌کرد: استان گلستان، پایلوت احداث مسکن جوانان در روستاها بوده و در این راستا بیش از یک‌هزار واحد مسکن جوانان در گلستان در حال ساخت است، براین اساس افرادی که زمین دارند، می‌توانند با استفاده از تسهیلات بانکی و خدماتی مانند نظارت بر ساخت مسکن، از این فرصت استفاده کنند و یا زمین را به قیمت مناسب از بنیادمسکن خریداری کرده و با استفاده از تسهیلات بانکی و دیگر خدمات، صاحب‌خانه شوند.
حسینی ادامه داد: در حوزه مسکن حمایتی نیز در دو سال گذشته، با تاکید استاندار، تعداد ۴ هزارو ۲۰۰ مسکن حمایتی برای اقشار کم‌درآمد مصوب شد و ۷۰ درصد از این واحدهای مسکن حمایتی در گلستان تکمیل شده و ۳۰ درصد باقیمانده نیز تا هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد‌.حسینی گفت: تلاش داریم تا امسال نیز ۵ هزار واحد مسکن حمایتی دیگر در گلستان احداث و تحویل متقاضیان دهیم و تا پایان سال ۱۴۰۳ هیچ مددجو کمیته امداد بدون خانه نباشد.
لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=35681
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.