• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد؛

رقابت دولت با مردم مهم‌ترین مانع مشارکت در جهش تولید

  • کد خبر : 35340
  • 27 فروردین 1403 - 11:10
رقابت دولت با مردم مهم‌ترین مانع مشارکت در جهش تولید
کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس درباره مهم‌ترین مانع مشارکت مردم در جهش تولید، گفت: بزرگترین اشتباه دولت که مهم‌ترین مانع مشارکت مردم محسوب می‌شود این است که دولت خود را همیشه رقیب بخش خصوصی می‌داند.

به گزارش نویاب به نقل از فردای اقتصاد، جبار کوچکی‌نژاد درباره مهم‌ترین مانع مشارکت مردم در جهش تولید، اظهار کرد: بزرگترین اشتباه دولت که مهم‌ترین مانع مشارکت مردم محسوب می‌شود این است که دولت خود را همیشه رقیب بخش خصوصی می‌داند و به دلیل همین نگرش، سعی می‌کند بخش خصوصی را پایین بکشد.

به گفته عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، اگر دولت بخواهد به شعار سال عمل و مشکلات اقتصادی خود را رفع کند، یا باید فکر و اندیشه را تغییر دهد یا باید افراد را تغییر دهد. اگر دولت در تغییر فکر و اندیشه ناتوان است باید یک سری از افراد را تغییر دهد و از مدیرانی استفاده کند که با این تفکر که بخش خصوصی رفیق دولت است نه رقیب، مشکلی نداشته باشند.

وی افزود: دولت، قوه قضاییه و مجلس باید شفاف به مردم و بخش خصوصی بگویند که ما به شما کمک می‌کنیم و شما را رقیب خود نمی‌دانیم. هر وقت شرکت‌های خصولتی حذف و کارها به بخش خصوصی واقعی داده شود، می‌توان امیدوار بود که دولت موانع مشارکت مردم را برداشته است.

کوچکی نژاد بیان کرد: وقتی دولت درک کرد که می‌تواند بدهی مالیاتی کارخانجات را ببخشد و مثلا کارخانجات مختلف را به نرخ صفر و با مدت زمان ۵ تا ۱۰ ساله به مردم واگذار کند و قوه قضاییه هم به عنوان ترک فعل با این موارد برخورد نکند، می‌توان گفت که موانع مشارکت مردم در جهش تولید برداشته شده است. به گفته وی، راهکار اصلی رفع مانع مشارکت مردم در جهش تولید، تغییر اندیشه دولت است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ افزود: در حال‌ حاضر خطرناکترین مرحله در اقتصاد را پشت سر می‌گذاریم؛ تورم، رشد نرخ ارز و مشکلات موجود اقتصاد ناشی از تفکر نادرست دولت نسبت به بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: شعار سال با توجه به نوع مشکلی که در کشور وجود دارد، انتخاب می‌شود. افرادی در اقتصاد مردمی پیشرو هستند که پول، عقل و سرمایه دارند و می‌خواهند کار کنند.

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: با توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی بیش از ۶۰ درصد اقتصاد ایران باید مردمی باشد و مردم بخش‌های مختلف اقتصاد و خدمات را اداره کنند؛ اما این قانون اجرا نشده است، زیرا دولت تاکنون نتوانسته بین بخش خصوصی و اقتصاد آشتی ایجاد کند، زیرا دولت در ایجاد هماهنگی و رفاقت بین بخش خصوصی و دولتی ناتوان است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=35340
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.