• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

نمایشگاه ایران اگروفود ترکمنستان تیر ۱۴۰۳

  • کد خبر : 35184
  • 24 فروردین 1403 - 14:28
نمایشگاه ایران اگروفود ترکمنستان تیر ۱۴۰۳
نمایشگاه تخصصی ایران آگروفود ترکمنستان شامل مواد غذایی، محصولات کشاورزی، نوشیدنی‌ها، تجهیزات و ماشین آلات چاپ و بسته بندی در تیرماه سال ۱۴۰۳ با محوریت این اداره کل و با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می شود.

به گزارش نویاب، این نمایشگاه تیر ماه سال ۱۴۰۳ در عشق آباد ترکمنستان برگزار خواهد شد. غرفه داران در این نمایشگاه، تمام محصولات موجود در صنعت غذا و کشاورزی را عرضه می کنند و به ارائه راه حل های جدیدی در حمل ونقل و نگهداری کالاها می پردازند.

از جمله مواد غذایی و محصولات کشاورزی که در این نمایشگاه ارائه خواهند شد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
خوارو بار، غذاهای منجمد، صنعت شیرینی پزی و قنادی، خوراکی های کنسروی، فرآورده های لبنی، مواد غذایی گوشتی، نوشیدنی های مختلف، میوه ها، ماهی ها و مواد غذاهای دریایی، به همراه تجهیزات و ماشین آلات غذایی و کشاورزی، تراکتور و کمباین، چاپ و بسته بندی، گل و گیاه، تولید و صادرات نیال و اصله، صدور، خدمات فنی ومهندسی تهیه و ساخت گلخانه های مصنوعی، کشت های فراسرزمینی، تجهیزات آبیاری.

ایران بعد از روسیه دومین شریک تجاری ترکمنستان محسوب می شود

ایران یک شریک تجاری قابل اتکا و تأمین کننده ی نیاز های اساسی ترکمنستان در زمینه صنعت روزکشاورزی و موادغذایی و تجهیزات و ماشین آلات ساخت ایران، به همراه فن آوری های تک و الکترونیک و تکنولوژی روز می باشد. عامل حمل و نقل و ارتباطات هم در روابط دو کشور تأ ثیرگذار است. عدم دسترسی ترکمنستان به آب های آزاد، باعث شده تا مسیر ارتباطی ایران برای ترکمنستان حائز اهمیت شود.

افتتاح خط آهن مشهد -سرخس- تجن و خط آهن بافق- بندرعباس اقدامات مهمی در جهت توسعه ی ارتباطات و تجارت بین ایران و کشور های آسیای مرکزی، به ویژه ترکمنستان بوده است. علاوه بر این موارد، دو کشور در زمینه ی مراودات محصولات کشاورزی و غذایی نیز با هم از گذشته تاکنون همکاری داشته اند و ایران سرمایه گذاری های متعددی را در بخش های متعددی انجام داده است. عضویت دو کشور در سازمان همکاری های اقتصادی اکو نیز عامل دیگری است که می تواند در روابط دو کشور تأثیرگذار باشد.

ایران و ترکمنستان همکاری های اقتصادی خود را در چارچوب کمیسیون مشترک اقتصادی دنبال می کنند و وزارت امور خارجه ایران مسئولیت طرف ایرانی این کمیسیون را به عهده دارد. ترکمنستان یکی از مصرف کنندگان مواد غذایی و کشاورزی در میان کشورهای تازه استقلال یافته ی آسیای مرکزی به شمار می رود که ایران به عنوان یکی از همسایگان ترکمنستان و با مرز زمینی مشترک ۱۲۰۰ کیلومتری، به دلایل جغرافیایی و اقتصادی می تواند سهم مهمی در روند افزایس حجم صادرات مواد غذایی و محصولات کشاورزی و توسعه ی بازار و همکاری های دوجانبه داشته باشد.
ایران اگروفود یک رویداد اقتصادی منطقه دریای خزر و موجب رونق کسب وکار در بازارکشورهای ساحلی خزر و منطقه و توسعه صادرات کالا و خدمات فعالان اقتصادی و تجار و بازرگانان ایرانی به شمار می رود.

حمایت کنندگان:
۱ – سازمان توسعه تجارت ایران
۲ – سفارت جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد
۴ – اتاق بازرگانی و صنعت ترکمنستان
۵ – اتحادیه جهانی نمایشگاه ها و توسعه صادرات

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=35184
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.