• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10
مدیرکل تعاون گلستان خبرداد؛

تحقق ۹۵ درصدی تعهد اشتغال گلستان| نرخ بیکاری به ۸ درصد رسید

  • کد خبر : 3516
  • 28 بهمن 1400 - 11:39
تحقق ۹۵ درصدی تعهد اشتغال گلستان| نرخ بیکاری به ۸ درصد رسید
مازندرانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان این که تا پایان سال ۹۵ درصد تعهد اشتغال استان محقق می شود، گفت: به طور میانگین نرخ بیکاری گلستان در سال ۱۴۰۰ حدود هشت درصد بوده است.

سعید مازندرانی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: براساس برش کشوری در سال ۱۴۰۰ یک میلیون شغل باید در سطح کشور ایجاد می شد که سهم گلستان ۳۰ هزار شغل بوده و باید توسط دستگاه های مختلف، تعاونی ها و بخش خصوصی ایجاد شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: تا کنون ۲۵ هزار شغل معادل ۸۴ درصد در استان محقق شده و تا پایان سال پیش بینی می‌کنیم که این عدد به ۲۸ هزار شغل برسد و ۹۵ درصد تعهد استان انجام شده باشد.

وی در خصوص نرخ بیکاری، هم گفت: براساس اعلام مرکز آماری کشور در بهار ۱۴۰۰ نرخ بیکاری استان ۷.۴ درصد بود که نسبت به نرخ بیکاری کشور با ۱۰ درصد، جایگاه بهتری داشتیم، نرخ بیکاری در فصل تابستان ۸.۵ درصد بود که این عدد در کشور به طور میانگین ۹.۵ درصد و در پاییز نرخ بیکاری استان به ۷.۴ درصد رسید و به طور میانگین نرخ بیکاری استان در سال جاری هشت درصد بوده و جزو ۱۰ استان اول با کمترین نرخ بیکار هستیم.

مازندرانی ادامه داد: تمامی دستگاه‌ها مانند میراث فرهنگی، پارک علم و فناوری، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و غیره در نوآوری و اشتغال دخیل بوده و اولین بحث آموزش است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان کرد: دومین قدم ارائه تسهیلات و حمایت مالی از کارآفرینان و افراد متقاضی است که در اشتغال روستایی تاکنون ۵۳۵ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت چهار الی شش درصد به شش هزار و ۲۱۹ طرح پرداخت و ۹ هزار و ۱۲۰ شغل ایجاد شده است و پرداخت تسهیلات ادامه دارد.

وی گفت: در تسهیلات رفع موانع تولید هم هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و یا در حال پرداخت است، در تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ طرح ها در حال جمع‌آوری اطلاعات بوده و هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که ۷۲ میلیارد تومان آن تاکنون به تعاونی های مختلف پرداخته شده است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=3516
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.