• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

درمان مردم گلستان از اولویت‌های اول مسئولان باشد | درمان و هزینه‌های درمانی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های بازنشستگان کم درآمد

  • کد خبر : 34679
  • 09 فروردین 1403 - 11:05
درمان مردم گلستان از اولویت‌های اول مسئولان باشد | درمان و هزینه‌های درمانی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های بازنشستگان کم درآمد
اهمیت حفظ سلامت و درمان برای هر جامعه بسیارحائز اهمیت است ولی هنوز دسترسی ناکافی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی یکی از بزرگ‌ترین معضلات کشور است که مسئولان باید اقدمات ویژه ای برای رفع این مشکل انجام دهند.

به گزارش نویاب به نقل از ایلنا، طی ده سال اخیر هزینه‌های پزشکی از بستری و جراحی تا آزمایش و … افزایش چشمگیری پیدا کرده است. متاسفانه بیمه ها ارائه برخی از تسهیلات و خدمات سر باز می‌زند و امروزه به یکی از مشکلات همیشگی جدی مردم شده است. در حال حاضر اکثر مردم گلستان تحت پوشش بیمه سلامت و تامین اجتماعی هستند.

بسیاری از مردم بارها گلایه کردند که بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت نمی‌تواند تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بویژه بیمارستان‌های خصوصی را تحت پوشش قرار دهد. امروزه یکی از بزرگترین معضلات نظام سلامت، دسترسی ناکافی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی است.

در حال حاضر بسیاری از مردم مناطق محروم استان گلستان در دسترسی به خدمات درمان دچار مشکل هستند و درست است که هر ساله دانشگاه علوم پزشکی استان تیم های جهادی پزشکی به این مناطق محروم گلستان اعزام می‌کنند که این اقدام کافی نیست و باید کارهای اساسی تری در حوزه درمان صورت بگیرد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان گلستان اظهار کرد: بازنشستگان تامین اجتماعی بیمه تکمیلی دارند و بیمارستان های تامین اجتماعی استان وظیفه دارند به تمام بازنشستگانی دارای این بیمه خدمات درمانی بدهند.

محمد کوهستانی ادامه داد: برای بیمه های تکمیلی درمان بازنشستگان با بیمه آتیه سازان قرارداد داریم که تا پایان دی ماه سال ۱۴۰۲ پرداختی ها به روز شده است. این بیمه پیگیر است که پرداختی تا پایان بهمن سال ۱۴۰۲ را انجام دهد.

وی بیان کرد: هنوز یک سری مشکلات در زمینه فاکتور های هزینه شده بازنشستگان تامین اجتماعی در دو بیمارستان استان وجود دارد که پیگیر هستیم  این مشکلات هر چه زودتر رفع شود.

وی تصریح کرد: خواسته ما این است که قرارداد بیمه آتیه سازان و … با تمام درمانگاه ها، بیمارستان ها، آزمایشگاه ها، رادیولورژی ها، سی تی اسکن، انژیوگرافی و… بسته شود که بازنشستگان مشکلی برای درمان نداشته باشند.

کوهستانی یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۷۰ هزار نفر بازنشسته مستمری بگیر اصلی تحت پوشش تامین اجتماعی استان هستند. هر ساله ما به بازنشستگان گلستانی وام‌های می دهیم و این وام بدون ضامن است و اقساط نیز از حقوق آنها کسر می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی گلستان اظهار‌ کرد: در حال حاضر بیش از ۹۰۰ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی  در گلستان وجود دارند. این افراد در دو حوزه درمان مستقیم و غیر مستقیم شامل دو بیمارستان تامین اجتماعی، ۹ درمانگاه، بیش از ۱۵۰۰ موسسه پزشکی و پیراپزشکی از خدمات درمانی این سازمان بهره مند هستند.

رمضان زینلی ادامه داد: سال گذشته برای حمایت درمانی از اقشار محروم جامعه اقدامات موثری انجام دادیم که شامل حضور موثر تیم تخصصی و فوق تخصصی این مدیریت در بیمارستان های صحرایی بسیج جامعه پزشکی و ویزیت رایگان در مناطق محروم استان بوده است.

وی افزود: این سازمان حمایت های مالی ویژه‌ای از بیماران صعب العلاج کرد که فقط در سال گذشته بیش از ۱۶ میلیارد تومان به بیماران سرطانی و صعب العلاج کمک کرده ایم. درمان رایگان بیش از ۷ میلیون مراجعه کننده طی دو سال اخیر، جذب بودجه ای بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان، راه اندازی شیفت دوم درمانگاه تامین اجتماعی بندرترکمن از جمله مهمترین اقدامات این سازمان بوده است.

وی یادآور شد: کلنگ زنی ۵ درمانگاه، خرید خدمات درمانی متنوع برای ۱۶ میلیون نفر طی دو سال اخیر در بخش درمان غیر مستقیم، راه اندازی درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان های بندرگز و کلاله و ویزیت رایگان روزانه حداقل ۲۰۰ نفر در هر یک از این درمانگاه ها، راه اندازی ۱۰۰ تخت بستری پیشرفته در دو بیمارستان و … از دیگر اقدمات مهم این مدیریت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همکاران ما در تعطیلات نوروزی بصورت کشیک آماده حضور هستند و تمام حوزه های درمانی در ایام تعطیلات نوروزی آماده باش هستند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=34679
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.