• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

سفره مردم در شب عید کم‌ رونق است | مردم از گرانی ها گلایه مندند

  • کد خبر : 34430
  • 28 اسفند 1402 - 10:12
سفره مردم در شب عید کم‌ رونق است | مردم از گرانی ها گلایه مندند
عید نوروز نزدیک است و طبق معمول قیمت کالاها هر ساله در روزهای پایانی سال افزایش چشمگیری پیدا می‌کند و این امر به صورت یک مشکل غیرقابل حل شده است. برای هم وطنان همیشه جای سئوال دارد که اکثر کالاها تولید داخل هستند پس چرا تا این حد بهای آنها بالا است.

به گزارش نویاب به نقل از ایلنا، روزهای پایانی اسفند سال جاری دیگر رنگ و بوی سال‌های گذشته را ندارد و این روزها حال مردم خوش نیست. عید نوروز نزدیک است و طبق معمول قیمت کالاها هر ساله در روزهای پایانی سال افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

این امر به صورت یک مشکل غیر قابل حل شده است. در روزهای اخیر مشتریان از فروشگاه‌ها و مراکز خرید بازدید داشتند و گفتند که نه تنها قیمت کالاها در این فروشگاه‌ها بالاست حتی کیفیت اجناس هم آنچنان خوب نیست‌.

کاهش قدرت خرید موجب شده تا وضعیت اقتصادی مردم خوب نباشد. مردم به دلیل مشکلات مالی قدرت خرید ندارند و دولت باید با برنامه‌ریزی دقیق چاره‌ای برای اقتصاد کشور بیندیشد. امروزه اکثر مغازه‌ها در شهرستان های استان خلوت هستند و انگار نه‌ انگار که دو سه روز دیگر عید از راه می رسد.

تورم، نوسانات ارز و مشکلات بخش تولید و عرضه از عوامل گرانی کالاهاست و همچنین سفره مردم طی سال‌های گذشته کوچکتر شده است. قیمت میوه، آجیل و شیرینی در بازار روند افزایشی دارد و گرانی مشکلاتی را برای خانواده‌های کم‌ درآمد به وجود آورده است.

یک بازنشسته گرگانی گفت: گرانی در بازار شب عید نوروز بیداد می کند و نمی‌دانیم با این حقوق و عیدی ناچیز که دولت واریز کرده  و با این تورم سنگین چه چیزی بخریم؟

محمد حسینی ادامه داد: بنده سه فرزند پسر دارم که هر سه آنها ازدواج کردند و برای تعطیلات عید پیش ما می آیند و نمیدانم چطوری از پس هزینه ها بر بیایم. قیمت آجیل، میوه و شیرینی سر به فلک کشیده است.

وی بیان کرد: خرید برای مردم دشوار شده است. قیمت‌ها بالا رفته‌اند و متاسفانه هیچ نظارتی بر بازار نیست و برخورد جدی با گران فروشان انجام نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل افزایش قیمت اجناس دیگر قادر به خرید پوشاک عید برای نوه‌هایم نیستم چون که حقوق و عیدی ما به هیچ وجه کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد‌.

این در حالی است که استاندار گلستان پیش از این اظهار کرد: تمامی دستگاه های نظارتی مکلف هستند با تمام توان در خصوص کنترل قیمت اقلام در بازار اقدامات لازم را انجام دهند. قیمت میوه‌های طرح تنظیم بازار نوروز ۱۴۰۳ در استان حداقل ۱۵ درصد کمتر از قیمت بازار است.

علی محمد زنگانه اظهار کرد: برای توزیع اقلام اساسی در استان گلستان بر اساس محرومیت، وسعت و نیازمندی شهرها اقدام شده است. نظارت بر بازار استان شدت خواهد گرفت.

وی با اشاره به تصمیم این کارگروه در خصوص توزیع میوه‌های تنظیم بازار در استان خاطر نشان کرد: با توجه به درخواست فرمانداران در خصوص کاهش مشکلات توزیع آن، شهرستان هایی که دارای نمایشگاه فعال بوده و توزیع خود را شروع می کند  و مابقی شهرستان های استان از روز شنبه مورخ ۲۶ اسفند ماه آغاز خواهد شد.

مدیر تعاون روستایی گلستان هم در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: حدود ۵۰ درصد جمعیت گلستان را روستاییان تشکیل می‌دهند و گلستان ۲۸۵ شرکت تعاونی شامل روستایی و کشاورزی، ۱۱ اتحادیه شهرستانی، ۶ اتحادیه استانی با ۱۸۵ هزار عضو دارد.

محمدرضا جامی ادامه داد: برای تامین میوه شب عید مردم گلستان تدارک خوبی انجام شده است و هر کیلوگرم پرتقال به قیمت ۱۵۰ هزار ریال و سیب درختی ۳۶۰ هزار ریال به مردم گلستان عرضه می شود.

وی افزود: برای شب عید ۱۲۰ تُن میوه شامل ۶۰ تُن پرتقال و ۶۰ تُن سیب درختی تدارک دیده شده است و توزیع میوه به تناسب نیاز بازار تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: توزیع میوه در نمایشگاه‌های گلستان شروع شده و قیمت این میوه‌ها ۱۵ درصد کمتر از بازار است. میوه شب عید در ۶ نمایشگاه نوروزی گلستان عرضه می‌شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=34430
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.