• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1
رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

بخش خصوصی نیاز به همدلی قوای سه گانه دارد

  • کد خبر : 33937
  • 21 اسفند 1402 - 10:38
بخش خصوصی نیاز به همدلی قوای سه گانه دارد
یوسفی، رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: اتاق بازرگانی دیده بان فضای کسب وکار و پارلمان بخش خصوصی است و این بخش نیاز به همدلی و همراهی قوای سه گانه دارد.

به گزارش نویاب به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی گرگان، امیر یوسفی در نشست هم اندیشی با منتخبین مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مهمترین رسالت اتاق بازرگانی استفاده بهینه از طریق امکانات و مزیتهای نسبی کشور و بسترسازی برای رشد و توسعه اقتصادی و کسب درآمدهای ارزی از صادرات محصولات تولید شده در داخل است.

رییس اتاق بازرگانی گرگان افزود: این مهم زمانی امکان‌پذیر خواهد بود که مجلس، دولت و قوه قضائیه، بخش خصوصی را جدی بگیرند و در کنارش باشند.

 یوسفی بیان کرد: ۱۰ کمیسیون برای احصاء و پیگیری مشکلات بخشهای مختلف اقتصادی در اتاق تشکیل شده است.

یوسفی ضمن اشاره به ظرفیت های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، گفت: وظیفه شورای گفتگو احصاء پیگیری قوانین، مقررات و بخشنامه و رویه های مخل کسب و کار است.

وی افزود: به منظور تسهیل در روند کاری تولیدکنندگان و بازرگان مرکز مشاوره کسب وکار در اتاق راه اندازی کردیم و مشاورین حوزه های مالیاتی، تامین اجتماعی، صنعت، بانکی و حقوقی در آن مستقر هستند.

یوسفی اظهار کرد: در اتاق گلستان مرکز پژوهشهای اقتصادی تاسیس شده که ارتباط خوبی با دانشگاهها و مراکز پژوهش دارند.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: تنش های آبی ، قیمت های دستوری به ویژه در محصولات کشاورزی ، مشکلات سر راه برگشت ارز صادر کنندگان ، عدم تامین سرمایه در گردش بانک ها ، پایین بودن سقف تسهیلات بانکی در استان ، کمبود امکانات مرزی در منطقه آزاد اینچه برون و ناترازی در زیرساخت ها ، عدم وجود پایانه صادراتی در گلستان و کمبود صنایع تبدیلی فرآورده های کشاورزی در استان از مهمترین مشکلات سر راه فعالان اقتصادی ، تولید کنندگان و تجار و بازرگانان است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=33937
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.