• امروز : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
0
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان مطرح کرد؛

زنگ زرد در کمین مزارع گلستان

  • کد خبر : 33724
  • 17 اسفند 1402 - 8:47
زنگ زرد در کمین مزارع گلستان
ضیائی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان با بیان این‌که با توجه به شرایط آب و هوایی، مزارع مستعد بیماری زنگ زرد است به کشاورزان توصیه کرد که مبارزه شیمیایی با این بیماری را آغاز کند.
به گزارش نویاب به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان، سید صمد ضیائی اظهارکرد: یکی از تهدیدات جدی در زمینه کشاورزی و مخصوصا مزارع تکثیری بذر گندم خصوصا در مناطق آبی، بیماری زنگ زرد یا زنگ نواری گندم بوده که با توجه به افزایش رطوبت هوا و بارندگی‌های ممتد گزارش شده است.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان افزود: پیمانکاران برای جلوگیری از اپیدمی شدن این بیماری نسبت به سمپاشی و کانون‌کوبی مزارع خود از مرحله پنجه‌زنی تا پایان ساقه‌دهی اقدام
کرده‌اند.
وی بیان کرد: برابر پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی استان، پیامدهای ناشی از تنش‌های غیرزیستی دور از انتظار نیست لذا با افزایش دما و رطوبت مناسب بیمارهای قارچی هم در هفته‌های آینده توسعه بیشتری خواهد داشت.
ضیایی تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد عملکرد، حاصل از نقش سه برگی بوته ها، خصوصا سه برگ منتهی به خوشه بوده بنابراین حفظ آنها در پایداری عملکرد حیاتی است.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان به کشاورزان توصیه کرد: برای تولید بهتر باید مبارزه شیمیایی علیه بیماری‌های قارچی زنگ و فوزاریوز خوشه از مرحله ساقه دهی و شروع گلدهی برای حفظ این سه برگ اقدام کنند.
لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=33724
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.