• امروز : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
0

آمادگی ۲۰ هزار دستگاه کمباین برای برداشت گندم، جو و کلزا

  • کد خبر : 33413
  • 14 اسفند 1402 - 5:16
آمادگی ۲۰ هزار دستگاه کمباین برای برداشت گندم، جو و کلزا
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی گفت: با به‌کارگیری ۲۰ هزار و ۴۵۰ دستگاه کمباین برای برداشت غلات و کلزا در سراسر کشور آمادگی داریم.

به گزارش نویاب به نقل از ایرنا، «کریم ذوالفقاری» با بیان اینکه برداشت گندم از ابتدای فروردین ماه در برخی استان‌های جنوبی کشور آغاز می‌شود، اظهار کرد: ستاد برداشت غلات و کلزای کشور سال زراعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به میزبانی اراک برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این ستاد هر ساله در یکی از استان‌های تولیدکننده غلات کشور برگزار می‌شود، افزود: این ستاد برداشت غلات و کلزای کشور با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله اتاق اصناف کشاورزی، بنیان ملی گندم کاران، موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، اتحادیه‌های کمباین داران سراسر کشور، بانک کشاورزی و شرکت کمباین سازی ایران و پلیس راهور، شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی برگزار می‌شود.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی تصریح کرد: این ستاد به منظور برنامه‌ریزی مناسب جهت مدیریت و پشتیبانی مناسب ناوگان برداشت غلات و کمباین‌های کشور، برنامه‌های نظارتی جهت معاینه فنی کمباین‌ها در راستای کاهش افت ریزش همه ساله در آستانه فصل برداشت گندم، جو و کلزا تشکیل می‌شود.

ذوالفقاری گفت: از جمله اهداف ویژه مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی در سال زراعی جاری برنامه‌ریزی هدفمند جهت جایگزینی کمباین‌های فرسوده، آموزش‌های لازم و نظارت کمی و کیفی‌تر بر عملیات برداشت غلات توسط ناظرین است که این مهم با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله وزارت صمت، ستاد بهینه‌سازی مصرف انرژی، شرکت کمباین سازی ایران و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در حال انجام است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=33413
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.