• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

حجم سرمایه گذاری بخش کشاورزی در سال آینده افزایش می یابد

  • کد خبر : 3308
  • 19 بهمن 1400 - 15:00
حجم سرمایه گذاری بخش کشاورزی در سال آینده افزایش می یابد
سرپرست معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی به تشریح پروژه های افتتاح شده در ایام دهه فجر پرداخت و گفت:حجم سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۱ مضاعف خواهد شد.

به گزارش نویاب به نقل از ایسنا، محمد قربانی در مراسم افتتاح و بهره برداری همزمان از پروژه های وزارت جهادکشاورزی در سراسر کشور که صبح امروز (یکشنبه ۱۷ بهمن) برگزار شد، گفت: امروز ۱۷۱۵ پروژه در سراسر کشور افتتاح می‌شود که اعتباری بالغ بر ۷هزار و ۱۸۶میلیارد تومان برای آنها رقم خورده است.

وی ادامه داد: از این تعداد پروژه ها ۵۳ درصد مرتبط با پروژه های آب و خاک، ۲۱ درصد باغبانی، ۱۳ درصد تولیدات دامی و مابقی نیز صنایع کشاورزی، عشایری و حفظ  نباتات است. همچنین بیشترین حجم سرمایه گذاری در پروژه های باغبانی و بعد از آن صنایع کشاورزی، آب و خاک و تولیدات دامی قرار گرفته است.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با تهمیداتی که در دولت سیزدهم اندیشیده شده و با روش های جدید سرمایه گذاری که در دستور کار داریم و به زودی از آن رونمایی خواهیم کرد حجم سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۱ مضاعف خواهد شد.

وی همچنین به تفکیک استانی پروژه ها اشاره کرد و گفت:۲۷۲ پروژه معادل ۱۶درصد از کل پروژه ها در اصفهان، ۲۰۱ پروژه معادل ۱۲ درصد در سیستان بلوچستان و ۱۶۱ پروژه معادل ۱۰ درصد نیز متعلق به خراسان رضوی خواهد بود.

قربانی با بیان اینکه نگاه وزارت جهاد کشاورزی توزیع متعادل سرمایه و پشتیبانی از زیرساخت است، گفت: مجموعه برنامه ها و اقدامات وزارت به گونه ای رقم می خورد که بحث توسعه متوازن را در بخش های مختلف داشته باشیم و همه فعالان کشاورزی از خدمات و پشتیبانی وزارت جهاد برخوردار شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=3308
  • منبع : ایسنا
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.