• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6
عضو انجمن انبوه سازان گلستان مطرح کرد؛

افزایش ۴۰۰ درصدی عوارض شهری گرگان| کارگران ساختمانی آسیب خواهند دید

  • کد خبر : 3300
  • 19 بهمن 1400 - 13:26
افزایش ۴۰۰ درصدی عوارض شهری گرگان| کارگران ساختمانی آسیب خواهند دید
عضو انجمن انبوه سازان گلستان با اشاره به افزایش ۴۰۰ درصدی عوارض شهری در گرگان، گفت: این افزایش قیمت ها بر میزان ساخت و ساز تأثیر گذاشته و کارگران ساختمانی متضرر می شوند.

عبدالخالق لطیفی در گفتگو با خبرنگار نویاب با انتقاد از افزایش عوارض شهری در گرگان اظهارکرد: در برخی از شهرهای کشور ۱۰۰ درصد بخشودگی عوارض اتفاق افتاده و حال آن که ما در گرگان شاهد افزایش ۴۰۰ درصدی عوارض شهری هستیم.

عضو انجمن انبوه سازان گلستان با بیان این که جایگاه استان در انبوه سازی کشور در رتبه های آخر است، افزود: انبوه سازان دغدغه های زیادی دارند چرا دست در جیب آن ها می کنیم.

وی با تأکید بر این که با این مصوبه سازندگان اذیت می شوند، گفت: دستگاه های مختلف خدمات رسان ما را به انحاء مختلف سازندگان را اذیت می کنند نمی دانیم به کجا پناه ببریم.

لطیفی اضافه کرد: اگر تصمیمی در صحن شورای شهر و شهرداری گرگان گرفته می شود باید یک نماینده از آن صنف حضور داشته باشد.

عضو انجمن انبوه سازان گلستان با بیان این که این نحوه مدیریت شهر نیست، گفت: بسیاری از اعضای شورای شهر و شهرداری سابقه‌ای در سازندگی و انبوه سازی داشته و با مشکلات آشنا هستند و این افزایش عوارض تعجب آور است.

وی افزود: انجمن انبوه‌سازان گلستان ۵۵۰ عضو دارد و همه سازنده و سرمایه گذار بوده و از شعور سازندگی بسیار بالایی برخوردار هستند؛ این افراد چگونه در تصمیم گیری ها فراموش شده اند.

لطیفی با بیان این که بسیاری از سازندگان تصمیم گرفته اند، ساخت و سازها را متوقف کنند، گفت: اگر عوارض افزایش یابد مشکلات زیادی برای شهر ایجاد می شود و کارگران ساختمانی آسیب زیادی خواهند دید.

عضو انجمن انبوه سازان گلستان بیان کرد: کارگران با دستمزد روزانه زندگی می‌کنند و اگر ما عوارض افزایش دهیم به طور مستقیم بر ساخت و سازها تاثیر گذاشته و کارگران متضرر می شوند.

وی بر خرد جمعی در تصمیم گیری ها تأکید کرد و گفت: این صنف باید در جلسه تصمیم‌گیری حضور می‌داشت و نظر کارشناسی خود را ارائه می‌کرد.

لطیفی با بیان این که اعضای شورای شهر باید از اساتید اقتصاد شهری بهره بگیرند، افزود: با توجه به افزایش عوارض و حذف مصوبه ها شاهد ۴۰۰ درصد افزایش هستیم.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=3300
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.