• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
7
یک فعال اقتصادی:

محصولات کشاورزی در گلخانه کشت شود

  • کد خبر : 3239
  • 16 بهمن 1400 - 13:49
محصولات کشاورزی در گلخانه کشت شود
یک تولیدکننده گل و گیاه زینتی درآمد پرورش گل و گیاه را ۱۰ برابر شالی دانست و گفت: باید کشاورزان به سمت کشت محصولات در فضای گلخانه‌ای بروند.

عسگر کریم آبادی در گفتگو با خبرنگار نویاب، اظهار کرد: متاسفانه مسئولان استانی با افتخار از سرمایه گذاری بر صنعت کشاورزی سخن می‌گویند درحالیکه توسعه کشاورزی یک فاجعه زیست محیطی و منابع طبیعی در سطح ملی است.

او ۸۵ درصد مصرف آب را در حوزه کشاورزی اعلام کرد و گفت: با توجه به کاهش بارندگی و خشکسالی در سال‌های اخیر توسعه کشاورزی در استان منطقی به نظر نمی‌رسد.

این فعال اقتصادی اضافه کرد: کاهش بارندگی و سفره‌های زیرزمینی در سال‌های اخیر به یک تهدید جدی در بحث آب تبدیل شده است با این حال مسئولان ما هنوز اصرار به توسعه صنعت کشاورزی دارند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی در آمد سالانه یک مترمربع گندم در خوشبینانه‌ترین حالت حدود دو هزار و ۵۰۰ تومان، شالی در بهترین حالت مترمربعی ۲۰ تومان اما گل و گیاه فضای باز حداقل مترمربعی یک صد هزار تومان است.

این فعال اقتصادی درآمد پرورش گل را ۱۰ برابر شالی برشمرد و افزود: به نظر می‌رسد کشاورزان باید به سمت پرورش نهال، گیاه و صیفی‌جات در فضای گلخانه‌ای بروند.

وی تنوع و تکثر گونه‌های گل و گیاه را از دیگر مزیت‌های این حرفه دانست و اضافه کرد: پرورش گل و گیاه به چهار گروه شاخه بریده، گل‌های آپارتمانی و زینتی، کاکتوس و گل و نهال در فضای باز تقسیم می‌شود.

به گفته این تولیدکننده، جدای از درآمدزایی مناسب، پرورش گل و گیاه به ساختار زیست محیطی استان هم کمک می‌کند.

وی با تاکید بر این نکته که گل و گیاه فضای باز آلودگی محیط زیستی ندارد، افزود: جای تعجب دارد که هنوز برای استعلام پروانه، تایید محیط زیست را می‌خواهند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=3239
  • نویسنده : الهام رئوفی فر
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.