• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2
رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی گرگان:

غفلت از اقتصاد ورزشی؛ تیم داری فرصتی برای دیپلماسی و سرمایه گذاری اجتماعی است

  • کد خبر : 32292
  • 26 بهمن 1402 - 20:34
غفلت از اقتصاد ورزشی؛ تیم داری فرصتی برای دیپلماسی و سرمایه گذاری اجتماعی است
فردوسی، رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی گرگان گفت: توجه به فرصت های اقتصادی حوزه ورزش ضمن کمک به دیپلماسی، در توسعه جامعه هم تاثیرگذار بوده اما متاسفانه به این بخش توجه چندانی نشده است.

ابوذر فردوسی، در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: یکی از فرصت هایی که پیش روی توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها قرارداد، توجه به اقتصاد و دیپلماسی ورزشی است که کشورهای منطقه به خوبی از آن بهره برده اند.

رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی گرگان با تاکید بر این که کشور ما استعدادهای بی نظیری در زمینه رشته های مختلف ورزشی دارد، افزود: دستاوردهای ورزشی نام آوران ایران در رقابت های مختلف نشان دهنده پتانسیل فراوان این حوزه است اما در زمینه اقتصادی نتوانسته ایم از فرصت های ورزشی بهره کامل و پایدار ببریم.

وی با یادآوری این که شبکه اقتصاد ورزش در کنار خود اقتصادهای دیگر همچون گردشگری، ساختمان و کشاورزی را هم فعال می کند، گفت: بررسی تجربیات سایر کشورها در میزبانی از رویدادهای بین المللی نشان می دهد این کشورها با میزبانی برنامه ریزی شده علاوه جذب سرمایه گذار توانسته اند به ساخت و سازها رونق دهند، میزبان انبوه گردشگران باشند و برای تامین نیازهای گردشگران بخش های خدماتی را هم به کار بگیرند.

فردوسی ضعف در زیرساخت ها، عدم حمایت قانون و البته جدی نگرفتن تاثیرات اقتصاد ورزشی در توسعه کشور را چالش های پیش روی این حوزه دانست و اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی با اصلاح قوانین می تواند جذابیت های لازم را برای ورود سرمایه گذاران به بخش ورزش ایجاد کند و قطعا با ورود جدی تر بخش خصوصی شاهد تحولات خوبی خواهیم بود.

رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی گرگان ادامه داد: تیم داری شرکت های مطرح کشور در بخش ورزش به صورت حرفه ای و در سطح بین المللی نبوده و گاه به انجام مسئولیت اجتماعی محدود شده است در حالی که امروز یکی از پرجاذبه ترین بخش ها برای سرمایه گذاری در دنیا باشگاه های ورزشی هستند.

وی درباره مزیت های اجتماعی توجه به اقتصاد ورزش هم گفت: شناسایی استعدادهای جوان، ایجاد اشتغال برای نسل جدید، افزایش سلامت جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی از کمترین دستاوردهای اقتصاد ورزش برای جامعه است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=32292
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.