• امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
4
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان خبر داد؛

بازگشت بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان منابع بانکی به چرخه اقتصاد کشور

  • کد خبر : 31984
  • 18 بهمن 1402 - 14:47
بازگشت بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان منابع بانکی به چرخه اقتصاد کشور
دهنوی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان منابع بانکی استان که در قالب تسهیلات پرداخت شده بود با کمک دستگاه قضا به چرخه اقتصاد کشور بازگشت.
به گزارش نویاب به نقل از ایمنا، سیدمحمد دهنوی اظهار کرد: پایانه گمرک اینچه‌برون در ابتدای دولت سیزدهم تعطیل بود اما با تدبیر دولت و تلاش مدیران استانی در حال حاضر روزانه ۱۶۰ ترانزیت از مرز اینچه‌برون تردد می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان افزود: برای عبور از ترکمن‌باشی به اینچه‌برون قرار شد به درخواست کشور ترکمنستان جاده باکان‌آباد توسط یک شرکت ایرانی تا دو ماه آینده عملیات اجرای جاده‌سازی انجام شود.

وی با بیان اینکه قرار است تا پایان دولت سیزدهم ۱۹۵و احد راکد استان فعال شود، بیان کرد: تاکنون ۱۳۷ واحد راکد احیا شده و به چرخه تولید بازگشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان از بازگشت ۱۹۰ میلیارد تومان منابع بانکی که در قالب تسهیلات دریافت شده بود، خبر داد و گفت: کسانی که در گذشته از رانت استفاده کرده و منابع بانکی استان را گرفته بودند با کمک دستگاه قضا به چرخه اقتصاد کشور بازگردانیدیم.

دهنوی ضمن ابراز خرسندی از گسترش میزان صادرات گلستان، گفت: پیش‌بینی صادرات کالاهای غیرنفتی از گلستان برای سال‌جاری ۳۰۰ میلیون دلار بوده که تا پایان ماه دی سال‌جاری ۲۷۰ میلیون دلار آن محقق شده است و امیدواریم تا پایان سال کل رقم پیش‌بینی صادرات استان محقق شود.

وی تاکید کرد: کالاهایی که از استان صادر شده ارزش افزوده بیشتری نسبت به محصولات صادراتی در گذشته داشته است و تلاش ما بر جلوگیری از خام‌فروشی بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان یادآور شد: اغلب کالاهایی که در این مدت از مرز اینچه برون به گلستان وارد شده، هم مواد اولیه مورد نیاز صنایع استان بوده است که برای تداوم چرخه تولید به آن نیاز داشته‌ایم.

وی ضمن اظهار خرسندی از توسعه روابط تجاری بین ایران و ترکمنستان، گفت: با گسترش روابط بین دو کشور میزان صادرات در سال‌های آینده بیش از شرایط فعلی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=31984
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.