• امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
1
استاندار گلستان مطرح کرد؛

رشد ۷ درصدی اقتصاد گلستان

  • کد خبر : 31950
  • 18 بهمن 1402 - 8:41
رشد ۷ درصدی اقتصاد گلستان
زنگانه، استاندار گلستان با بیان اینکه اقتصاد گلستان بیش از ۸ درصد رشد داشته، گفت: بیش از هزار 200 پروژه نیمه تمام در ابتدای دولت وجود داشت که این رقم به زیر ۸۰۰ پروژه رسیده است.
به گزارش نویاب، علی محمد زنگانه در نشست خبری با خبرنگاران اظهارکرد: گلستان رشد متوازن در چهار حوزه کشاورزی،صنعتی، خدماتی و معدنی را در کنار دو استان دیگر تجربه کرده رشد همجنین اقتصاد استان از منفی ۵ به مثبت ۳ رسیده است.

استاندار گلستان افزود: نرخ مشارکت اقتصادی گلستان به میانگین ملی رسیده و نرخ بیکاری بویژه در حوزه اشتغال بانوان و جوانان نیز ارتقا یافته است.

به گفته وی، درآمد سرانه مردم استان گلستان از ۴۷ درصد درآمد ملی در ابتدای دولت سیزدهم به بالای ۵۲ درصد رشد کرده است.

استاندار گلستان بیان کرد: چشم انداز ترسیم شده برای افق ۱۴۰۴ استان سرمایه‌گذاری ۲۲۴ همتی در گلستان بوده که تا قبل از دهه فجر سال جاری مجموع پروژه های افتتاحی و یا آغاز عملیات قطعی به بیش از ۱۵۳ همت رسیده بدین ترتیب ما می توانیم چشم انداز مورد نظر را محقق سازیم.

زنگانه با اشاره به این موضوع که منابع موجود در استان بصورت عادلانه توزیع می شود، یادآورشد: ضریب جیمی در روستاها از ۳۶ به ۳۴ صدم رسیده و سرانه شهرستان های کمتر برخوردار ۷ برابر شده است.توزیع عادلانه تسهیلات ارزان قیمت در راستای تمرکز زدایی و حذف رانت را به عهده فرماندار گذاشتیم و خوشبختانه پاسخ مناسبی را دریافت کردیم.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=31950
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.