• امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1
اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران:

رکود در بازار میوه/ قیمت میوه ارزان می شود

  • کد خبر : 31587
  • 14 بهمن 1402 - 10:00
رکود در بازار میوه/ قیمت میوه ارزان می شود
کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: بازار میوه هر چقدر به عید نزدیک می‎شود به رکود عمیق‎تری فرو می رود؛ چون نیاز به آن کمتر احساس می شود. کاهش قیمت میوه را برای ماه های پایانی سال پیش‎بینی می کنیم.

به گزارش نویاب به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف تهران، اسدالله کارگر در بررسی عوامل موثر بر بازار میوه با بیان اینکه بازار میوه بعد از شب یلدا کم رونق می شود افزود: بازار میوه هر چقدر به عید نزدیک می شود به رکود عمیق تری فرو می رود چون نیاز به آن کمتر احساس می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران افزود: هر ساله شاهد کاهش تقاضای خرید میوه در اسفند ماه بوده ایم، به دلیل اینکه فرصتی برای مصرف آن باقی نمی ماند. اسفند ماه اغلب خانوار در تلاطم قرار دارند و بیشتر مردم مشغول خرید پوشاک در بازارهای شب عید و همچنین انجام خانه تکانی‎های قبل از عید هستند و طبیعی است که کمتر کسی توجه به خرید میوه و مصرف آن داشته باشد.

وی بیان کرد: بازار میوه با استقبال آنچنانی در ماه‎های انتهایی سال روبه رو نمی شود. در مجموع می توان تاکید کرد در مورد بازار میوه تا عید هیچ افزایش قیمتی نداشته و بلکه با رکود هم روبه رو خواهیم بود.

تقارن ماه رمضان با نوروز ۱۴۰۳

کارگر ادامه داد: امسال وضعیت پیچیده تری نیز خواهیم داشت و در ماه پایانی سال، ماه رمضان را هم در پیش داریم و با این وجود رکود بازار میوه عمیق تر می شود. در این صورت حتی پیش بینی کاهش قیمت نیز دور از ذهن نیست. طبق سنوات گذشته، این ثابت شده است که درماه مبارک رمضان نه فقط به خاطر تقارن آن با عید نوروز، ما استقبال خرید میوه را کمتر داریم. مهم ترین دلیل آن هم این است که دورهمی بین خانواده ها نسبت به ماه های دیگر سال کمتر است. البته به استثناء گروهی از مردم که عذر موجه داشته و روزه دار نیستند، اکثرا مردم ما روزه دار هستند و میوه کمتری در این ایام مصرف می کنند.

پیش‎بینی قیمت میوه در پایان سال

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در پایان گفت: وضعیت منابع موجود در بازار میوه بدون مشکل است و حتی اگر بازار با رکود هم روبرو نمی شد و میزان خرید میوه مردم بالا هم بود، باز هم با کمبود عرضه میوه در بازار روبرو نمی شدیم. در پایان باز هم تاکید می کنیم با توجه به روندی که شاهد هستیم، کاهش قیمت میوه پیش بینی می شود. آمادگی های لازم توسط اتحادیه برای بازار شب عید انجام شده است و دپوهای ضروری در حوزه بازار میوه، توسط بخش خصوصی صورت گرفته است و روال خود را طی می کند. مسلما مثل سال های قبل بازار میوه را نخواهیم داشت و با کاهش چشمگیر استقبال خرید میوه توسط مردم روبرو خواهیم شد./اتاق اصناف تهران

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=31587
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.