• امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
0
مدیرکل نوسازی مدارس گلستان:

اعتبارات نوسازی مدارس گلستان در سفر استانی رییس جمهور ۳.۵ برابر شد

  • کد خبر : 29434
  • 05 دی 1402 - 13:21
اعتبارات نوسازی مدارس گلستان در سفر استانی رییس جمهور ۳.۵ برابر شد
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان از افزایش ۳.۵ برابری اعتبارات این اداره کل در دور دوم سفر رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به استان خبر داد و گفت: دولت در این سفر در مجموع ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب کرد.

به گزارش نویاب به نقل از ایرنا، وحید فراهی افزود: رشد ۳.۵ برابری اعتبارات حوزه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان در سفر دوم هیات دولت نشانه اهتمام و عزم ویژه آیت الله رئیسی برای تکمیل زیرساخت‌های آموزش و پرورش این استان و جبران عقب ماندگی‌های آن است.

وی با یادآوری تصویب ۲ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریالی اعتبارات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان در سفر نخست رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به این استان در ۱۳ اسفند ۱۴۰۰، اضافه کرد: این اعتبارات در سفر دوم به ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت که ۳.۵ برابر حجم اعتبارات سفر اول است.

فراهی ادامه داد: اعتبارات مصوب سفر دوم هیات دولت به گلستان برای تعمیر، تجهیز، بهسازی و انجام امورات فرهنگی پیش بینی شده که از این مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال مختص شهرستان مرزی و کمتر توسعه یافته مراوه‌تپه است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان بیان داشت: هنوز سهم اعتباری دیگر شهرستان‌های استان از اعتبارات مصوب سفر دوم ریاست جمهوری مشخص نشده است.

فراهی افزود: اداره کل نوسازی مدارس گلستان همزمان با سفر دوم رییس جمهور به این استان، هزار و ۴۷۵ میلیارد ریال پروژه شامل کلاس‌های آموزشی و استخر دانش‌آموزی را افتتاح کرد که شامل ۱۴ مدرسه در قالب ۴۷ کلاس درس با زیربنای ۶۵ هزار مترمربع و هزینه هزار و ۷۵ میلیارد ریال و یک استخر دانش آموزی به هزینه تقریبی ۴۰۰ میلیارد ریال بود.

گلستان حدود ۲ میلیون جمعیت دارد که از این تعداد افزون بر ۴۰۲ هزار نفر آن‌ها دانش آموز هستند و به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس این استان، بخش قابل توجهی از آنها در ۲ هزار و ۴۰۰ مدرسه دولتی تحصیل می‌کنند.

وحید فراهی افزود: تا قبل از روی کارآمدن دولت سیزدهم ۲۰ درصد مدارس گلستان در مناطق شهری و روستایی با مجموع ۲ هزار و ۶۰۰ کلاس درس، فرسوده و تخریبی بود که با تلاش و اهتمام دولت طی ۲ سال گذشته سه درصد از شمار این مدارس کاسته شد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=29434
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.