• امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
1
رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی تهران مطرح کرد؛

ضرورت بهره‌گیری از علوم و فناوری‌های نوین در صنعت شیمیایی

  • کد خبر : 29219
  • 03 دی 1402 - 9:22
ضرورت بهره‌گیری از علوم و فناوری‌های نوین در صنعت شیمیایی
ملکی، رئیس اتاق اصناف تهران اظهار کرد: با بهره‌گیری از علوم و فناوری‌های نوین در صنعت شیمیایی، ضمن توسعه این صنعت شاهد افزایش ارزآوری دراین حوزه خواهیم بود.

به گزارش نویاب به نقل از بازار، بهزاد ملکی در آیین افتتاحیه نخستین نمایشگاه بین‌المللی ایران کمیکال، با بیان این که صنعت شیمی در دو دهه گذشته رشد ۲۰۰ درصدی را به ثبت رسانده، گفت: با این وجود هنوز نتوانسته‌ایم علی رغم ظرفیت‌های مناسب در بین ۱۰ کشور برتر جهان قرار گیریم.

رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی تهران افزود: از دولت می‌خواهیم همانند خودروسازی به صنعت پتروشیمی به ویژه حوزه پایین دست نیز توجه کند.

در ادامه حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران نیز بیان کرد: ایران دارای منابع و ذخایر معدنی است اما با مدیریت بهینه می‌توانیم از ظرفیت‌های لازم بهره بگیریم.

وی با اشاره به این که محصولات شیمیایی در بسیاری از کالاها و خدمات کاربرد دارند، افزود: با انسجام در این حوزه شاهد پیشرفت و توسعه صنعت پتروشیمی خواهیم بود.

رستگار در پایان تصریح کرد:اگر بتوانیم کشورهای همسایه را برای صادرات هدف قرار دهیم و از علوم و فناوری‌های نوین در حوزه صنعت شیمیایی بهره بگیریم، به طور حتم ضمن توسعه این صنعت شاهد افزایش ارزآوری در این حوزه خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=29219
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.