• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9
رییس پلیس امنیت اقتصادی گلستان:

۷۶۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در گلستان کشف شد

  • کد خبر : 2811
  • 28 دی 1400 - 11:55
۷۶۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در گلستان کشف شد
رییس پلیس امنیت اقتصادی گلستان گفت: در ۹ ماه سال جاری بالغ بر ۷۶۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در گلستان کشف شده که در مقایسه به مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار نویاب، سرهنگ عباسعلی پهلوانی نسب عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: در ۹ ماه سال جاری بالغ بر ۷۶۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در گلستان کشف شده که در مقایسه به مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد افزایش داشته است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی انتظامی گلستان به برخی از پرونده های مهم اشاره کرد و افزود: یک فقره احتکار گندم در تاریخ ۱۹ آبان سال جاری در گنبدکاووس به ارزش ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کشف و یک متهم هم در این راستا دستگیر شد.

وی ادامه داد:دومین پرونده مهم کشف احتکار در شهرستان گنبدکاووس بود که سموم کشاورزی به میزان ۱۸ هزار و ۳۵۰ کیلوگرم به ارزش بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال کشف و یک متهم هم دستگیر شد.

پهلوانی نسب از کشف یک فقره اخلال در نظام تولیدی به میزان ۱۲۶ هزارو ۹۲۰ کیلوگرم نهاد دامی یارانه ای به ارزش بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال و دستگیری دو متهم در شهرستان گرگان خبر داد و افزود: متهمان مربوطه به مراجع ذی صلاح معرفی شدند.
وی اضافه کرد: یک فقره زمین خواری به مساحت هزار و ۲۴ مترمربع به ارزش بالغ بر ۴۱ میلیارد ریال در شهرستان علی آبادکتول کشف شد.

پهلوانی نسب اضافه کرد: ارزش کل پرونده های مکشوفه در حوزه قاچاق کالا و ارز در استان گلستان در ۹ ماه سال جاری بالغ بر ۷۶۱ میلیارد ریال بوده است که در مقایسه به مدت مشابه سال گذشته به مبلغ ۴۸۹ میلیارد ریال، رشد ۵۶ درصدی داشته است.
وی گفت: بیشترین کشفیات در حوزه قاچاق کالا و ارز مربوط به سوخت، مواد غذایی خارجی، داروهای دامی و سیگار است.

پهلوانی نسب توضیح داد: یکی از اولویت های مهم پلیس امنیت اقتصادی در کنار مبارزه با زمین خواری بحث قاچاق کالا و ارز است و به همین منظور ۱۳ طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز طی ۹ ماهه سال جاری در استان اجرا شده است که ارزش کالاهای مکشوفه طی این طرح ها بالغ بر ۱۲۹ میلیارد ریال بوده است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=2811
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.