• امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
1
رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی اتاق بازرگانی گرگان:

انبوه سازان گلستانی از تیرماه سال گذشته در انتظار نصب کنتور برق هستند

  • کد خبر : 21782
  • 31 تیر 1402 - 16:49
انبوه سازان گلستانی از تیرماه سال گذشته در انتظار نصب کنتور برق هستند
رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی اتاق بازرگانی گرگان گفت: بسیاری از سازنده ها و توسعه گران از تیرماه سال گذشته به رغم پرداخت هزینه کنتور برق، در انتظار نصب آن از سوی دستگاه مربوطه هستند.

به گزارش نویاب، سید محمد مرتضوی رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی اتاق بازرگانی گرگان در دومین جلسه کمیسیون احداث اتاق بازرگانی گرگان، اظهار کرد: تاخیر شرکت توزیع برق در نصب کنتور باعث ایجاد مشکلاتی برای انبوه سازان شده است.

رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی اتاق بازرگانی گرگان ادامه داد: بسیاری از سازنده ها و توسعه گران از تیرماه سال گذشته به رغم پرداخت هزینه کنتور برق، در انتظار نصب آن از سوی دستگاه مربوطه هستند.

مرتضوی اضافه کرد: مدیران دستگاه های مربوطه در سطح کلان کشوری و استانی باید راهکاری برای رفع این مشکل بیاندیشند.

وی ضمن اشاره به هزینه های بالای مصالح ساختمانی، گفت: به اذعان دوستان شرکت توزیع برق استان به دلیل عدم صرفه اقتصادی، شرکت قادر به نصب کنتور برای مشترکان نیست.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گرگان با بیان اینکه شرکت برق رقم واقعی هزینه کنتور را ۱۷ میلیون اعلام کرده، افزود: این درحالی است که در شرایط فعلی تعرفه نصب کنتور دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

او با بیان اینکه اگر انبوه سازان بخواهند هزینه اعلام شده این دستگاه را پرداخت کنند باز هم شرکت توزیع برق مشکل دارد، افزود: ظاهرا دیوان محاسبات از تغییر تعرفه دو میلیون و ۵۰۰ به ۱۰ میلیون هم ایراد گرفته و اجازه چنین افزایش قیمتی را نداده است.

رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی اتاق بازرگانی گرگان تاکید کرد: دولت باید فکری به حال تاخیر ایجاد شده در نصب کنتور بناهای تازه ساز، کند.

بر اساس این گزارش، در پایان جلسه پیشنهاد شد تا صورتجلسه این نشست در قالب نامه ای به نهادهای نظارتی و دبیرخانه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت با هدف طرح مساله و دستیابی به راهکار، ارسال شود.

گفتنی است رئیس سازمان نظام مهندسی گلستان، معاون شرکت توزیع برق استان، مدیر شرکت گاز گرگان، رئیس اتاق بازرگانی گرگان به همراه اعضای هیات مدیره و دبیرانجمن انبوه سازان گلستان در این جلسه حضور داشتند.

 

 

 

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=21782
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.