• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

ایجاد مسیر ریلی اینچه برون به شاهرود زیربنای اقتصاد گلستان است

  • کد خبر : 2152
  • 07 دی 1400 - 1:35
ایجاد مسیر ریلی اینچه برون به شاهرود زیربنای اقتصاد گلستان است

نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان ایجادخطوط ریلی برای اتصال اینچه برون به شاهرود را یک ضرورت دانست و خواستار تسریع در ایجاد آن شد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان ایجادخطوط ریلی برای اتصال اینچه برون به شاهرود را یک ضرورت دانست و گفت: مسیر ریلی یک مکانیسم بسیار کارآمد حمل و نقل و بخش زیربنایی اقتصاد هر منطقه است.

به گزارش نویاب، امیر یوسفی با بیان این نکته که حمل و نقل در دنیا هزینه های خاص خودش را دارد، اظهار کرد: معمولا مسیر دریایی ارزانترین و مسیر هوایی، گران ترین راه برای انتقال کالا به شمار می رود.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران، ادامه داد: با توجه به هزینه پائین حمل و نقل ریلی و کاهش ریسک آن در مقایسه با راه های دریایی، مسیر ریلی همواره مورد استقبال تجار و بازرگانان بوده است.

او پائین بودن هزینه حمل و نقل را منجر به کاهش قیمت تمام شده کالای تولیدی برشمرد و افزود: با توجه به اهمیت هزینه حمل و نقل در بخش اقتصاد، اگر زیرساخت های مورد نیازی همچون ریل راه آهن در استان ایجاد شود، ضمن کوتاه شدن مسیر، کاهش هزینه ها هم اتفاق می افتد.

به گفته یوسفی، جدای از کاهش هزینه قیمت تمام شده کالا، راه اندازی خطوط ریلی اینچه برون به شاهرود منجر به ایجاد جذابیت برای سرمایه گذاران می شود.

او اضافه کرد: وجود زیرساخت و امکانات برای بخش خصوصی تا جایی اهمیت دارد که در کشوری مانند قزاقستان ریل به داخل مجموعه انبار سردخانه هم کشیده شده تا کالای فاسد شدنی بدون وقفه پس از تخلیه از واگن یخچال دار در سردخانه بارگذاری شود.

وی در خاتمه  با اعلام این مطلب که برای کشورها حمل کالا از مبدا به مقصد در کوتاه ترین زمان و کمترین قیمت اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: بنابراین هدف از تاکید بر ایجاد خط ریلی اینچه برون به شاهرود، تشویق سرمایه گذار و رونق تجاری استان است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=2152
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.