• امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2
معاون وزیر کشور:

اجرای مقررات ملی ساختمان در گرو تعامل نظام مهندسی و شهرداری است

  • کد خبر : 21482
  • 21 تیر 1402 - 9:20
اجرای مقررات ملی ساختمان در گرو تعامل نظام مهندسی و شهرداری است
معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه جلسات متعددی درباره بحث سازه های ناپایدار و ناایمن در وزارت کشور در حال برگزاری است گفت: شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور برای پایش ساختمان های ناایمن باید پای کار باشند.

به گزارش نویاب به نقل از ساختمان آنلاین مهدی جمالی نژاد اظهار کرد: اخیرا در وزارت کشور جلسات متعددی با محوریت بحث سازه های ناپایدار و ناایمن برگزار شده است. در این جلسه به شهرداران و کسانی که به هر نحوی متولی ساخت و ساز در کشور هستند، تاکید کردیم که مسایل مرتبط با ایمنی ساختمانها که در قانون نظام مهندسی بر اجرای آنها تاکید شده است، حتما باید رعایت شود تا دیگر شاهد تکرار حوادث تلخی نظیر متروپل،کلینیک سینا، ساختمان پلاسکو و… نباشیم.

وی افزود: شهرداری و سازمان نظام مهندسی به منظور رعایت مقررات ملی ساختمان و ساخت واحدهای مسکونی ایمن و با کیفیت، باید با یکدیگر تعامل داشته باشند.

معاون وزیر کشور بروز حوادث مذکور را قصه پر از غصه برای جامعه مهندسی دانست و اذعان داشت: در همین حال وقوع حوادثی مثل متروپل، باعث رنجش مردم و تحمیل آسیبهای زیادی به اعتماد عمومی مردم می شود چر اکه شهروندان را از نسبت به ایمنی ساخت وسازها نگران می کند.

جمالی نژاد ضمن تاکید کرد: شهرداری ها و دهیاری ها حتما پای کار باشند و به عنوان یکی از بازوان اجرایی پایش ایمنی ساختمانها نقش آفرین باشند و کمک کنند تا دیگر شاهد بروز حوادث تلخی نظیر متروپل نباشیم.

گفتنی است مهدی جمالی نژاد، معاون وزیر کشور به کمپین “نه به تکرار مترول پل“ که از سوی رسانه ساختمان آنلاین، راه اندازی شده است، پیوسته است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=21482
  • منبع : ساختمان آنلاین
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.