• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3
در واکنش به گفتگوی نویاب انجام شد؛

کاهش قیمت بلیط و افزایش پروازهای گرگان- اکتائو/ حمل بار تا۴۰ کیلوگرم رایگان است

  • کد خبر : 21422
  • 18 تیر 1402 - 16:40
کاهش قیمت بلیط و افزایش پروازهای گرگان- اکتائو/ حمل بار تا۴۰ کیلوگرم رایگان است
پس از انتشار خبر راه اندازی پرواز ساری- اکتائو و اظهار نگرانی فعالان اقتصادی نسبت به این رویداد در پایگاه خبری نویاب، مدیرکل فرودگاه های گلستان از افزایش پرواز گرگان اکتائو و کاهش قیمت بلیط این مسیر خبردادند.

الهام رئوفی فر؛ نویاب: وجود شش هزار قزاق در شهرستان گرگان، قرابت فرهنگی بین مردم ایران و قزاقستان و مجاورت گلستان با این کشور همه ظرفیت هایی است که افزایش مراودات تجاری و فرهنگی بین مردم دو کشور را بیشتر می کند. اما با وجود چنین پتانسیل هایی، موانعی نظیر فقدان زیرساخت در بخش خطوط ریلی باعث دشواری تردد بار و مسافران شده است براین اساس در سال ۱۴۰۰ خط هوایی گرگان – اکتائو راه اندازی به جهت رفاه حال شهروندان دو کشور راه اندازی شد.

هرچند که این اقدام مورد توجه بازرگانان گلستانی قرار گرفت اما به دلیل فقدان نظم مناسب در پروازها هنوز کاستی هایی در این بخش وجود داشت تا اینکه چندی پیش استان همجوار خط پرواز ساری- اکتائو را راه اندازی کرد که این برای استانی که از مزیت دروازه ورودی به کشورهای اورآسیا برخوردار است، به واسطه از دست دادن این فرصت قدری نگران کننده بود تاجاییکه برخی فعالان اقتصادی نسبت به این اتفاق به مسئولان گلستانی هشدار دادند.

نماینده اتاق بازرگانی گرگان در قزاقستان درابن باره به خبرنگار نویاب گفته بود: مسئولان گلستانی نسبت به رونق پرواز ساری – اکتائو هشیار باشند چراکه منجر به کاهش رونق پروازهای گرگان به قزاقستان می شود.

پرویز تنی با بیان اینکه پرواز ساری- اکتائو یک میلیون کمتر از پرواز گرگان – اکتائو است، اینگونه توضیح داد: چنین شرایطی منجر به کاهش پروازهای گلستان خواهد شد.

به گفته او، در کنار کاهش قیمت بلیط پرواز، یک اتوبوس رایگان برای حمل مسافران از ساری به گرگان ایجاد شده که این جذابیت استفاده از خط هوایی ساری- اکتائو را بیشتر می کند.

وی خواستار توجه مدیران استانی و نهادهایی مانند اتاق بازرگانی برای این مساله شده بود که پس از انتشار این خبر مدیرکل فرودگاه های استان از استمرار در پروازهای هفتگی مسیر گرگان به آکتائو خبر داد و گفت: این پرواز به صورت هفتگی انجام خواهد شد.

علی متانت افزود: این اداره کل در راستای درخواست مسافران و افزایش خدمات رسانی به مردم استان، اقدام به برقراری پرواز آن هم به صورت هفتگی در مسیر گرگان به آکتائو کرده است.

وی با بیان اینکه این پروازها در روز سه شنبه انجام می شود، افزود: حمل بار در این مسیر تا وزن ۴۰ کیلوگرم رایگان در نظر گرفته شده است.

اوضمن یادآوری این مطلب که قیمت بلیط این پرواز چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، اضافه کرد: مسافران می‌توانند بلیط مورد نظر خود را از طریق وب سایت های فروش بلیط، دفاتر فروش و یا آژانس های مسافرتی تهیه کنند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=21422
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.