• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1

گزارش سازمان حسابرسی از تبانی در سازمان ملی زمین و مسکن دولت قبل

  • کد خبر : 21329
  • 18 تیر 1402 - 9:42
گزارش سازمان حسابرسی از تبانی در سازمان ملی زمین و مسکن دولت قبل
بر اساس گزارش سازمان حسابرسی برخی کارکنان سازمان ملی زمین و مسکن در دولت قبل با جعل مکاتبات اداری و تبانی اقدام به واگذاری غیرقانونی زمین به غیر کرده‌اند.

به گزارش نویاب به نقل از فارس، بر اساس گزارش سازمان حسابرسی کشور موجودی اراضی تفکیک‌نشده ـ ملی و موات سازمان ملی زمین و مسکن ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان شامل اراضی تملیک‌شده است که با استناد به ماده ۱۰ قانون زمین شهری با تنظیم صورت‌جلسه از سوی منابع طبیعی تحویل سازمان مذکور شده و به‌قیمت منطقه‌ای تحت سرفصل موجودی اراضی تفکیک‌نشده به‌طرفیت اندوخته حاصل از تحصیل اراضی ملی و موات ثبت و منعکس شده است.

بررسی صورت‌جلسه تحویل و تحول اراضی در سال‌های گذشته حاکی از آن است که در واگذاری‌های قبلی منابع طبیعی، مستثنیات و واگذاری‌های در جریان از مساحت پلاک‌ها کسر نشده و بخشی از پلاک‌های موصوف شامل ۱۷ هزار و ۵۳ هکتار به‌تصرف اشخاص حقیقی و حقوقـی مختلف درآمده است که ضمن عدم کسر از پلاک‌های مزبور مبالغ آنها نیز مشخص نیست.

در بخش دیگری از گزارش سازمان حسابرسی آمده است: با توجه به ماهیت و حوزه فعالیت سازمان ملی زمین و مسکن و نیز پراکندگی جغرافیایی موجودی اراضی واحدهای ساخته‌شده نظام راهبری و کنترل‌های داخلی مناسبی طراحی و اجرا نشده است.

به‌دلیل وجود ضعف کنترل‌های داخلی، برخی کارکنان در سال‌های قبل با دسترسی به اسناد مالکیت و از طریق جعل مکاتبات اداری و تبانی طی چند مرحله اقدام به واگذاری غیرقانونی اراضی با کاربری‌های مسکونی، تجاری و اداری به غیر کرده‌اند (به‌عنوان نمونه واگذاری ۶۰ و ۵۴ قطعه زمین به‌ترتیب در شهرهای قوچان و استان قزوین)، در این خصوص دادخواست تنظیم شده و در مراجع قضایی در حال رسیدگی است. اسناد مالکیت فوق توسط اشخاص مزبور به نام غیر منتقل شده است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=21329
  • منبع : فارس
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.