• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1
عضو اتاق بازرگانی گرگان مطرح کرد؛

بی میلی تولیدکنندگان گلستانی به صادرات مبل | انگیزه برای تولید داخل بیشتر است

  • کد خبر : 20343
  • 18 خرداد 1402 - 12:03
بی میلی تولیدکنندگان گلستانی به صادرات مبل | انگیزه برای تولید داخل بیشتر است
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گرگان به تولید مبل متناسب با سلیقه بازارهای خارجی برای صادرات تاکید کرد و گفت: تولیدکنندگان به واسطه کشش بازار داخل علاقه ای به صادرات ندارد.

به گزارش نویاب به نقل از بازار رحمان قره باش کیفیت پائین پارچه های مبلی را از مشکلات تولیدکنندگان این بخش دانست و اظهار کرد: درحال حاضر پارچه های مبل به صورت انحصاری توسط یک شرکت داخلی تولید می شود که دارای کیفیت مناسبی نیست.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گرگان با بیان اینکه دولت واردات پارچه را ممنوع کرده، افزود: استفاده اجباری از تولید داخل باعث افت کیفیت مبلمان شده است.

این بازرگان گلستانی ظرفیت تولید مبل عطاآباد را مناسب ارزیابی کرد و گفت: با وجود کارگاه های تولیدی مستقر در این ناحیه صنعتی امکان صادرات کالا وجود دارد اما تولید مبل به روش سنتی حمل بار و هزینه تمام شده آن را افزایش می دهد.

وی توضیح داد: یکی از فاکتورهایی که برای صادرات مبل باید به آن توجه شود موضوع حمل بار است و از آنجاییکه تولید مبلمان به سبک فعلی حمل آن در یک کانتینر را محدود می کند، قیمت تمام شده کالا در صادرات قابل توجه خواهد بود که این امکان رقابت با سایر رقبا در بازار خارجی را کم می کند.

قره باش اضافه کرد: تولیدکنندگان مبل در کشوری مانند ترکیه، بسته بندی مبلمان های صادراتی را کوچک و قابل جمع آوری است درحالیکه هنوز تولیدکنندگان مبل ایران به فکر چنین طراحی نیافتاده اند.

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت متخصصین و نخبگان در طراحی جدید صنعت مبل به خصوص در بخش صادرات استفاده شود اما از آنجاییکه تقاضای بازار داخل در شرایط فعلی هنوز کشش دارد، تولیدکنندگان به فکر تلاشی برای نوآوری و خلاقیت در این صنعت نکردند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گرگان خاطرنشان کرد: اگر بازار داخلی اشباع شود تولیدکنندگان ناگزیر به استفاده از چنین طراحی برای صادرات خواهند بود.

او ضمن یادآوری این نکته که برای صادرات باید ذائقه و سلیقه بازار خارجی را شناخت، افزود: به عنوان مثال مبل های مجلل و با رنگ های متنوع و طراح های شلوغ کالای مورد علاقه کشورهای حاشیه خلیج فارس است درحالیکه سلیقه ایرانیان استفاده از مبل راحتی با رنگ های ملایم و فاقد طراح های شلوغ است.

وی به استفاده از طراحی های جدید برای تولید داخل هم تاکید کرد و گفت: سبک زندگی مردم تغییر کرده و باید متناسب با آن امکانات مورد نیاز آنها طراحی شود به عنوان مثال در گذشته منازل متراژ بالایی داشتند و مبل در ابعاد بزرگ طراحی می شد درحالیکه امروزه به واسطه مساحت کوچک منازل، باید مبل هایی با سایزهای کوچکتر طراحی شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=20343
  • منبع : بازار
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.