• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
3
عبده تبریزی:

افزایش قیمت انرژی در آینده اجتناب ناپذیر است

  • کد خبر : 19717
  • 29 اردیبهشت 1402 - 21:20
افزایش قیمت انرژی در آینده اجتناب ناپذیر است
عبده تبریزی، استاد دانشگاه و مشاور اقتصادی، افزایش تعرفه حامل های انرژی را اجتناب ناپذیر دانست و گفت: فضای سیاسی کشور اجازه نمی دهد قیمت جدید را اعلام کنند اما قیمت ها باید واقعی سازی شود.

به گزارش نویاب، حسین عبده تبریزی در سمینار آموزشی اقتصاد ایران و بازار سرمایه که به میزبان سازمان مدیریت صنعتی گلستان برگزار شد، اظهار کرد: با تداوم روند مصرف و تولید انرژی، طبق آمارها در سال ۱۴۱۴ وارد کننده انرژی خواهیم شد و در این شرایط الزاما قیمت انرژی اصلاح خواهد شد تا مصرف کنترل شود.

استاد دانشگاه تهران با تاکید بر این که فعالان اقتصادی در نرخ گذاری و پیش بینی هزینه ها باید قیمت های جهانی انرژی را لحاظ کنند، افزود: افزایش تعرفه حامل های انرژی اجتناب ناپذیر است ولی فضای سیاسی کشور اجازه نمی دهد قیمت جدید را اعلام کنند با این حال قیمت ها باید واقعی سازی شود.

وی اضافه کرد: افزایش قیمت باید طی بازه ای ۱۵ ساله و به مرور شکل می گرفت تا به تعرفه جهانی نزدیک شویم و اکنون هم برای این تصمیم دیر است.

عبده تبریزی با توضیح درباره آثار تحریم یادآور شد: برای حل شرایط فعلی با روابط خارجی ما اصلاح شود و محدودیت ها بازار را ناامن کرده و آقایان اکنون به اهمیت این مساله پی برده اند.

گفتنی است در این سمینار بیش از ۳۰ فعال اقتصادی حضور داشتند.

گزارش تصویری نشست را از اینجا ببینید.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=19717
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.