• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس:

واگذاری زنجیره تولید مرغ به بخش خصوصی بی‌ثباتی بازار را از بین می‌برد

  • کد خبر : 19629
  • 24 اردیبهشت 1402 - 10:12
واگذاری زنجیره تولید مرغ به بخش خصوصی بی‌ثباتی بازار را از بین می‌برد
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: ممکن است در مسیر واگذاری زنجیره تولید گوشت مرغ به بخش خصوصی ایراداتی وجود داشته باشد اما با عمل به تعهدات موجب از بین رفتن بی ثباتی در بازار مرغ می‌شود.

به گزارش نویاب به نقل از انه ملت علیرضا عباسی در خصوص واگذاری زنجیره تولید مرغ گوشتی به بخش خصوصی و اتحادیه ها، گفت: دولت را باید به عنوان ناظر در نظر بگیریم زیرا پیمانکار خوبی نیست و با واگذاری تولید و تصمیم گیری به دولت اتفاقات ناگواری رخ می‌دهد.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید مجموعه های خصوصی را وارد چرخه تولید کنیم و مسئولیت‌هایی به آنها بدهیم از سوی دیگر باید مراقب این باشیم که انحصاری رخ ندهد و دولت تنظیم گری کند ، ادامه داد: تولیدکنندگان معتقد هستند با قیمت‌های اعلامی ادامه فرآیند تولید برای آنها صرفه اقتصادی ندارد، زیرا اعلام می‌کنیم مرغ با قیمت ۷۳ هزار تومان به فروش برسانند اما نهاده‌ها را با قیمت آزاد تامین کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت را به اتحادیه ها و تشکل ها محول کرد با این فرض که قیمت جوجه یک روزه و نهاده دامی تثبیت شده باشد و از سوی دیگر این مجموعه ها مرغ را با قیمت هر کیلوگرم ۷۳ هزار تومان تامین کنند، عنوان کرد: اگر بتوانیم به مجموعه‌های خصوصی ماموریت ها را محول و بر روی آنها نظارت کنیم و شاهد ثبات قیمتی باشیم اتفاق خوبی است.

عباسی با بیان اینکه اگر بخش خصوصی و ذی‌نفعان را درگیر تولید کنیم تا نیاز مردم را به میزان کافی و قیمت پایدار تامین کنند برخی مسئولیت‌ها از روی دوش دولت برداشته می‌شود، گفت: ممکن است در مسیر واگذاری زنجیره تولید گوشت مرغ به بخش خصوصی ایراداتی وجود داشته باشد اما با عمل به تعهدات موجب از بین رفتن بی ثباتی در بازار مرغ می‌شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=19629
  • منبع : خانه ملت
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.