• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2
نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد در مجلس:

قیمت منصفانه خرید تضمینی گندم سریعا اعلام شود

  • کد خبر : 19403
  • 16 اردیبهشت 1402 - 9:53
نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد در مجلس با بیان اینکه بر اساس برآوردها میزان گندم وارد شده به سیلوی جیرفت در مقایسه با سال گذشته رشد ۲ برابری داشته است، گفت: باتوجه به میزان بارندگی ها در کل کشور خصوصا مناطق جنوبی میزان برداشت گندم بیش از سال گذشته است.

به گزارش نویاب به نقل از خانه ملت ذبیح اله ساردویی اعظمی در خصوص آغاز فصل برداشت گندم، گفت: برداشت گندم در جنوب شرق کشور مانند جنوب کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان آغاز شده و بر اساس برآوردها میزان گندم وارد شده به سیلوی جیرفت در مقایسه با سال گذشته رشد ۲ برابری داشته است.

نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه میزان گندم وارد شده به سیلوی جیرفت از مرز ۱۰۰ هزار تن عبور کرده است، ادامه داد: باتوجه به میزان بارندگی ها در کل کشور خصوصا مناطق جنوبی میزان برداشت گندم بیش از سال گذشته است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در کشورهای همسایه گندم با قیمت هرکیلوگرم ۲۱ تا ۳۲ هزار تومان خریداری می‌شود و این موضوع باعث فعال شدن دلالان در بازار شده که می‌تواند باعث قاچاق گندم شود، عنوان کرد: متاسفانه تاکنون قیمت خرید تضمینی گندم به صورت قطعی اعلام نشده و ممکن است نرخ تعیین شده نهایی پایین تر از نرخ پیشنهاد شده توسط کمیسیون کشاورزی مجلس باشد که نگرانی‌هایی را برای کشاورزان به همراه دارد.

اعظمی با بیان اینکه در حال حاضر به صورت علی‌الحساب مبلغی در اختیار کشاورزان گندمکار که محصول خود را تحویل می‌دهند پرداخت می‌شود، گفت: هرچه سریع‌ تر باید قیمت منصفانه و معقول خرید تضمینی گندم اعلام شود، بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی قیمت گندم در شورای قیمت گذاری تعیین و توسط وزیر جهاد کشاورزی برای تصویب به هیات دولت ارائه می‌شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=19403
  • منبع : خانه ملت
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.