• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی:

آسمان اغلب مناطق کشور تا پایان هفته آفتابی است/ بارش‌های پراکنده در چند استان از جمعه

  • کد خبر : 18780
  • 29 فروردین 1402 - 10:43
آسمان اغلب مناطق کشور تا پایان هفته آفتابی است/ بارش‌های پراکنده در چند استان از جمعه
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طی امروز تا پایان هفته در اغلب نقاط کشور جوی آرام داریم، اما در روز جمعه به دلیل گذر امواج متناوب، بارش‌های رگباری را در بخش‌هایی از چند استان خواهیم داشت.

به گزارش نویاب به نقل از ایرنا صادق ضیاییان درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور توضیح داد: بارش‌های رگباری امروز در ارتفاعات جنوبی کرمان، ارتفاعات شمالی هرمزگان، ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان انتظار می‌رود.

وی درباره خبر مربوط به ورود سامانه بارشی به کشور در روز جمعه نیز گفت: فعلاً در اغلب مناطق کشور جوی آرام داریم، سامانه بارشی که اعلام شده روز جمعه وارد کشور می‌شود در شکل گذر امواج متناوب سطوح میانی است، سامانه بارشی گسترده و حجیمی نیست و فقط موجب ایجاد ناپایداری و رگبارهای بهاری در برخی مناطق خواهد شد.

به گفته ضیاییان فعلاً نقشه‌ها از روز دوشنبه هفته آینده شروع بارندگی گسترده را نشان می‌دهند .

وی گفت: احتمال تغییر نقشه‌ها و سامانه‌های جوی در بهار بسیار زیاد است، اما سامانه‌ای که بارش‌های آن چندین استان را در بر بگیرد روز دوشنبه هفته آینده وارد کشور می‌شود.

بر اساس اعلام مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، روز پنجشنبه انتظار رگبار باران را در شمال استان آذربایجان غربی، نیمه جنوبی کرمان و شرق استان فارس داریم و برای روز جمعه نیز با عبور گذر امواج متناوب در سطوح میانی جو، انتظار داریم در بخش‌هایی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، غرب کردستان، ارتفاعات شمالی در استان قزوین و البرز، ارتفاعات غربی استان مازندران و جنوب سیستان و بلوچستان بارش باران داشته باشیم.

صادق ضیاییان درباره وضعیت دمای کشور گفت: روند افزایش دما در نیمه شمالی کشور از فردا شروع می‌شود؛ امروز هم افزایش دما در بخش‌هایی از کشور شروع شده است.

وی گفت: تا روز پنجشنبه روند افزایش دما ادامه دارد، اما از روز جمعه مجدداً در شمال و جنوب غرب کاهش دما خواهیم داشت

مدیرکل هشدار سریع هواشناسی درباره وضعیت آب و هوای پایتخت نیز گفت: در تهران فعلاً نقشه‌ها از بارش باران چیزی نشان نمی‌دهند روند افزایش دما تا روز جمعه ادامه دارد، اما از روز شنبه کاهش دما نسبت به روز جمعه خواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=18780
  • منبع : ایرنا
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.