• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
1
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان:

۵ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر امام تخلیه شد

  • کد خبر : 18727
  • 28 فروردین 1402 - 11:27
۵ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر امام تخلیه شد
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته، پنج فروند کشتی حامل انواع کالاهای اساسی به تناژ ۳۴۸ هزار و ۶۱۸ تن در اسکله‌های غلات بندر امام پهلوگیری کردند.

به گزارش نویاب به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، بهروز آقایی اظهار کرد: این کشتی‌ها شامل ۲ فروند کشتی حامل دانه روغنی سویا به تناژ ۱۲۷ هزار و ۳۰۰ تن و سه فروند کشتی حامل ذرت به تناژ میزان ۲۲۱ هزار و ۶۱۵ تن هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۶ فروند کشتی حامل ۲ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۹۵۵ تن انواع کالاهای اساسی در لنگرگاه بندر امام به دلیل مشکلات ارزی و اسنادی وجود دارند، تاکید کرد: رفع مشکل این کشتی‌ها به حوزه‌های اقتصادی، گمرکی و بانکی بر می‌گردد که روند پیگیری‌ها برای ورود این کشتی‌ها به اسکله‌ها توسط دستگاه‌های مربوطه در حال انجام است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اعلام اینکه موجودی فعلی کالاهای اساسی در انبارهای موقت نگهداری کالا در بندر امام یک میلیون و ۷۷۰ هزار و ۹۳۸ تن برآورد شده است، ادامه داد: همچنین موجودی فعلی روغن خوراکی در مخازن نگهداری این کالا در بندر امام ۲۵۵ هزار و ۳۹۱ تن است.

آقایی با اشاره به اینکه مجموع کالاهای اساسی دپو شده در انبارها و مخازن موقت نگهداری کالا در بندر امام در مجموع ۲ میلیون ۲۶ هزار و ۳۲۹ تن گزارش شده است، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد کشتی‌های حامل کالاهای اساسی در اسکله‌های این بندر هفت فروند است و امکان پهلوگیری سه فروند کشتی دیگر وجود دارد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تجهیزات استراتژیک پرقدرت آماده به کار و به روز منطقه ویژه اقتصادی بندر امام شامل انواع جرثقیل، برج تخلیه و مکنده برای تخلیه و بارگیری روزانه بیش از ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی در بالاترین حد از آمادگی برای تخصیص به کشتی‌ها قرار دارند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=18727
  • منبع : بازار
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.