• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور:

غفلت از صدور خدمات فنی و مهندسی/ بی برنامگی آسیب زا است

  • کد خبر : 16820
  • 08 اسفند 1401 - 7:07
غفلت از صدور خدمات فنی و مهندسی/ بی برنامگی آسیب زا است
رئیس کانون سراسری انبوه سازان با اشاره به وجود 600 هزار مهندس در کشور، گفت: علیرغم داشتن این ظرفیت در کشور اما نتوانسته ایم صدور خدمات فنی و مهندسی داشته و از این پتانسیل استفاده کنیم.

سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: در کشور براساس آمار سال گذشته ۶۰۰ هزار مهندس وجود داشته که در رده های مختلف مدرک تحصیلی کسب کردند.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور افزود: این میزان برای هر کشور و سرزمین پشتوانه و سرمایه انسانی است و باید در کنار هزینه‌ای که برای تربیت نیروی متخصص شده بتوانیم از آنها بهره برداری داشته و توان آنها را به حرکت در بیاوریم.

مرتضوی بیان کرد: باید از ظرفیت این مهندسان و خلاقیت آنها در صنایع از جمله ساختمان و عمران شهرها استفاده کرده و علاوه در حوزه کیفی سازی باید در مسئله کمی سازی هم از این ظرفیت بهره برداری کنیم تا بتوانیم پروژه های عمرانی را با تکنولوژی‌های روز دنیا اجرایی کنیم.

رئیس انجمن انبوه‌سازان گلستان گفت: همه این برنامه ها باید منجر به عملکرد منسجم و یکپارچه شده که بتواند این ظرفیت را به حرکت درآورد، امری که تاکنون برای آن برنامه ریزی نداشته و موفق نبوده‌ایم.

وی ادامه داد: هم اکنون بسیاری از مهندسان فاقد شغل مناسب و یا غیرمربوط با رشته تحصیلی خود بوده و علیرغم هزینه هایی که در دانشگاه‌ها شده این حجم از نخبگی به وجود بیاید ما خلاقیت را کشته و نتوانستیم از آن بهره برداری کنیم.

مرتضوی بیان کرد: در همه دنیا صدور خدمات به دیگر کشورها در برنامه دولت وجود داشته تا از این ظرفیت برای کشورهای فاقد تخصص بهره‌گیری کنند که ما علیرغم داشتن این ظرفیت، هیچ کاری در این راستا انجام نداده ایم.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت: در کشور امکان صدور خدمات فنی و مهندسی وجود نداشته که بخشی از آنها را دلیل تحریم‌ها و سیاست های غلط دولت بر می گردد، این امر سبب شده نتوانیم خدمات مهندسی را صادر کنیم و از ظرفیت نیروی انسانی خود بهره ببریم و این عدم برنامه ریزی به جامعه بزرگ مهندسی آسیب زده است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=16820
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.