• امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1
مدیر عامل شرکت ریسندگی ماهوت شمال:

عملکرد مطلوب اتاق گرگان در بازتاب مشکلات بخش خصوصی/ به توسعه زنجیره‌ها توجه شود

  • کد خبر : 16629
  • 05 اسفند 1401 - 11:00
عملکرد مطلوب اتاق گرگان در بازتاب مشکلات بخش خصوصی/ به توسعه زنجیره‌ها توجه شود
مدیر عامل شرکت ریسندگی ماهوت شمال گفت: افرادی که برای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی گرگان انتخاب می شوند باید دارای علم و تجربه تولید و از گروه های صنعتی مختلفی باشند.

نسرین حمایت کار در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: افرادی که برای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی انتخاب می شوند باید از تمامی گروه ها و بخش های مختلف صنایع باشند.

مدیر عامل شرکت ریسندگی ماهوت شمال بازتاب مشکلات بخش خصوصی از سوی اتاق بازرگانی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه دولت گوش شنوایی برای شنیدن به این مشکلات ندارد.

او ضمن یادآوری این نکته که دولت به غیر از مانع تراشی، کار دیگری نکرده، افزود: متاسفانه تصمیمات اشتباه دولت مستقیم به صنعت باز می گردد به عنوان مثال اجرای سیاست های انقباضی دولت در حوزه تسهیلات بانکی در کنار تورم و افزایش همه روزه مواد اولیه فعالیت اقتصادی را برای تولیدکنندگان دشوارتر کرده است.

وی معتقد است: دولت گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات بخش خصوصی از سوی تشکل هایی مانند اتاق بازرگانی ندارند گویی که دولت خودش را جدا کرده و فریاد بخش خصوصی به گوشش نمی رسد.

حمایت کار تعیین مالیات های سنگین، تصمیم های خلق الساعه، افزایش قیمت دلار و یورو را از جمله موانع پیش روی بخش تولید دانست و اضافه کرد: مواد اولیه ما وابسته به واردات و قیمت دلار وابسته است با این حال دولت پس از روند صعودی نرخ دلار اجازه افزایش محصول نهایی را به تولیدکننده نمی دهد که این اصلا منطقی نیست.

مدیر عامل شرکت ریسندگی ماهوت شمال ایجاد زنجیره تولید در بخش های مستعد استان را مهم دانست و اضافه کرد: به عنوان مثال وقتی واحد ریسندگی در استان مستقر می شود باید کشت پنبه احیا شده و واحدهای پنبه پاک کنی هم بیش از گذشته فعال شوند.

او توجه به زنجیره تامین را یکی از راه های توسعه اقتصادی استان برشمرد و گفت: با این حال فقط با احیا پنبه و واحدهای تولیدی پنبه پاک کنی این صنعت پویا نخواهد شد بلکه باید پیش از هر چیز، زیرساخت های این زنجیره در استان فراهم شود.

به گفته حمایت کار، زنجیره تامین نیاز دارد که در تمامی مراحل بر آن نظارت باشد چراکه اگر فعالیت هریک از بخش ها به درستی انجام نشود سایر فرایند این زنجیره با مشکل مواجه خواهد شد.

این فعال اقتصادی در خاتمه با بیان اینکه باید صنایع مختلف را بر اساس ظرفیت های منطقه به استان بیاوریم، افزود: بهتر است تا به جای اینکه صنعت تک محور باشد در چند زمینه و بر اساس توانایی استان پیش برویم.

گفتنی است دهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی هم زمان با سراسر کشور در گرگان هم برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی گرگان را از اینجا دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=16629
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.