• امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
2
 رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان

سرعت گیر دولت در مسیر تولید/ اقتصاد را به بخش خصوصی واگذار کنید

  • کد خبر : 16321
  • 25 بهمن 1401 - 11:27
سرعت گیر دولت در مسیر تولید/ اقتصاد را به بخش خصوصی واگذار کنید
 رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: سرعت گیر های زیادی در مسیر بخش خصوصی وجود دارد و متاسفانه مدیران بیگانه به حوزه تولید وارد این حوزه شدند.

رمضان بهرامی در گفتگو با نویاب اظهار کرد: در اصل ۴۴ قانون اساسی بخش خصوصی نادیده گرفته شده است و در دولت های مختلف، بخش های خصوصی که نتوانستند با دولت همسو شوند و مطالبه گری کنند به حاشیه رفتند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به اینکه بخش خصوصی هم دچار اشتباهات بزرگی شد، افزود: متاسفانه افراد غیر حرفه ای بدون ارزیابی وارد این بخش شده اند که اقتصاد را با خسارت های جدی روبرو کرده اند و این مسئله باعث می شود سرمایه گذاران برای ورود به حوزه اقتصادی رغبت نداشته باشند.

وی با بیان اینکه نگاه حاکم در جامعه، پویایی بخش خصوصی را نمی پذیرد، گفت: قانون، اتاق را بازوی مشورتی معرفی می کند اما دولت این قانون را قبول ندارد و مشورتی را می پذیرد که با دولت همراه باشد.

وی بیان کرد: فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری در خطاب به تولید کنندگان با اقدامات اجرایی که مسئولان انجام می دهند زمین تا آسمان تفاوت دارد.
بهرامی گفت: بهرامی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان: سرعت گیر های زیادی در مسیر بخش خصوصی وجود دارد و متاسفانه مدیران بیگانه به حوزه تولید وارد این حوزه شدند.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت درصد قابل توجهی از هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی استان به عهده مدیران دولتی است که اکثریت آنان ناکارآمد هستند.

بهرامی تاکید کرد: دولت باید به اقدامات مربوط به خود رسیدگی کند و به بخش خصوصی صرفا نظارت داشته باشد اما در حال حاضر آنچه شاهد هستیم دخالت های بیجا و بی اعتمادی بخش خصوصی به دولت و در مقابل بی اعتمادی دولت به بخش خصوصی است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به بی نظمی اقتصادی و بی نظمی سیستم بانکی در استان، گفت: به عنوان مثال برخی از بخش های به اصطلاح خصوصی به اندازه چندین برابر قیمت کارخانه خود، تسهیلات دریافت کرده اند و با جولان در این حوزه باعث ایجاد نابسامانی شده اند.

وی افزود: اگر نابسامانی های موجود وجود نداشت، بخش خصوصی با توان فعلی، می توانست سکان بخش اقتصادی را اداره کند و دیگر نیازی به حضور دولت در این بخش نبود.

ضرورت اصلاح قوانین اتاق بازرگانی

بهرامی با تاکید به اینکه دولت نمی تواند تولید کننده خوبی باشد، یادآور شد: چندین کارخانه دولتی در استان وجود دارد که علی رغم استفاده از رانت، همگی دچار چالش هستند و با توجه به شواهد موجود، به صراحت می توان گفت که دولت در تولید موفق نیست.

وی گفت: از شعار سال که با رویکرد حمایت از تولید مطرح شده است، تنها به بنر ها و سربرگ ها بسنده کرده اند.

به گفته وی، مدیران در زمان تصمیم گیری، به جای در نظر گرفتن منافع کسب و کار و تولید، منافع سازمان خود را در نظر می گیرند.

بهرامی با تاکید به اینکه پول نفت بدنه اداری را ضد تولید بار آورده، گفت: باید کشور یک پوست اندازی اقتصادی را تجربه کند که در پی آن هزینه ها از پول نفت تامین نشود و مالیات را مبنای هزینه ها قرار دهند.

وی تصریح کرد: از صفر تا ۱۰۰ قوانین اتاق بازرگانی نیازمند اصلاح است و رسالت آن نباید تنها به مشاور بودن ختم شود بلکه باید عملکرد داشته باشد.

بهرامی با تاکید به اینکه اتاق بازرگانی از هدف و رسالت خود دور شده است، بیان کرد: به اندازه ای که اتاق های بازرگانی برای مسائل حاشیه ای وقت صرف کردند برای تسهیل فضای کسب و کار اقدامی انجام نداده اند.

ثبت نام انتخابات اتاق بازرگانی در گرگان نیز با مشارکت اعضا و داوطلبان آغاز شده است.

آخرین اخبار انتخابات اتاق بازرگانی گرگان را از اینجا دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=16321
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.