• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
رئیس کانون سراسری انبوه سازان:

محدودیت های بانکی امکان رقابت و توسعه فعالیت را از تولیدکننده سلب می کند

  • کد خبر : 16302
  • 25 بهمن 1401 - 7:10
محدودیت های بانکی امکان رقابت و توسعه فعالیت را از تولیدکننده سلب می کند
رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با اشاره به مشکل تبادلات مالی در صادرات، گفت: محدودیت های بانکی امکان رقابت و توسعه فعالیت را از تولیدکننده سلب می کند.

به گزارش نویاب به نقل از بازار، سید محمد مرتضوی اظهار کرد: برای صدور مجموعه خدمات مهندسی و ساخت و ساز و برای تعریف پروژه توسط توسعه گران داخلی با همراهی شرکت های خارجی نیاز است که چند مولفه برقرار باشد.

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور افزود: در راستای ارائه خدمات مهندسی باید بانک‌ها در قالب ضمانت نامه و تعهدات ارزی اقداماتی را انجام دهند که سال‌های سال است، بانک‌های کشور در صدور این ضمانت‌نامه‌ها مشکلاتی دارند و در بسیاری از حوزه‌ها ناتوان هستند.

وی بیان کرد: این مشکلات به تحریم ها و همچنین محدودیت های تبادلات مالی بر می گردد، با توجه به وجود قوانین و کنوانسیون های مالی در دنیا و عضویت کشورها در آن، بانک های ما نمی توانند ضمانت نامه ها را برای طرف مقابل صادر کنند.

مرتضوی ادامه داد: در فضای رقابت با بازار خارجی محدودیت داریم و فضا را از دست داده‌ایم و در برخی از مواقع به جای تبادلات مالی از تهاتر کالا و خدمات استفاده می کنیم که قیمت کالاها مناسب و به صرفه نیست.

این فعال صنعت ساختمان اعلام کرد که اگر می خواهیم خدمات فنی مهندسی را صادر کنیم و آن را توسعه دهیم و امکان فعالیت پایدار برای مهندسان و توسعه گران در کشور های دیگر ایجاد کنیم باید باید محدودیت ها را برداریم تا با رشد و توسعه این فعالیت ها روبرو شده و قدرت رقابت پذیری داشته باشیم ولی در شرایط فعلی چنین امیدواری دور از ذهن است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=16302
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.