• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1
مدیرعامل مرکز تجارت برنج ایران مطرح کرد؛

عرضه برنج در بورس / دست واسطه ها کوتاه می شود

  • کد خبر : 15789
  • 08 بهمن 1401 - 8:55
عرضه برنج در بورس / دست واسطه ها کوتاه می شود
مدیرعامل مرکز تجارت برنج ایران گفت: قیمت برنج در بورس کالای کشاورزی به دلیل حذف واسطه‌ها ۲۰ درصد کمتر از قیمت این محصول در سوپرمارکت‌ها است.

به گزارش نویاب به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید اسماعیل یزدان پناه اظهار کرد: قیمت برنج در بورس کالای کشاورزی برای خریداران ۲۰ درصد کمتر از قیمت این محصول در بازار‌های مصرف و سوپرمارکت‌ها است.

وی گفت: ارزان بودن قیمت برنج در بورس بدلیل حذف واسطه‌ها است، چونکه مصرف کنندگان خانگی می‌توانند برنج مورد نیاز خود را مستقیم از بورس بدون هیچ واسطه‌ای خریداری کنند.

او افزود: قیمت برنج‌های بوجاری نشده در بورس تفاوت چندانی با قیمت این محصول در بازار ندارد، اما قیمت برنج‌های بسته بندی شده در بورس با برنج‌های عرضه شده در سوپرمارکت‌ها به دلیل نبود واسطه ۲۰ درصد کمتر است.

مدیرعامل مرکز تجارت برنج ایران ادامه داد: خریداران برنج در هر کجای کشور می‌توانند برنج‌های مورد نیاز خود را با پرداخت ۱۶ درصد از قیمت روز معاملات که هزینه سورت و بسته بندی است، در کیسه‌های ۱۰ کیلوگرمی در درب منزل دریافت کنند.

یزدان پناه با بیان اینکه قیمت برنج در بورس تابع عرضه و تقاضا است، گفت: مهمترین فایده خرید برنج از بورس این است که این برنج‌ها قبل از عرضه، جداسازی می‌شوند و سلامت و استاندارد بودن آن نیز در آزمایشگاه‌ها تایید می‌شود.

او حذف واسطه‌ها را نیز یکی دیگر از مزیت‌های عرضه برنج در بورس کالا دانست و افزود: کشاورزان و خریداران تعیین کننده واقعی قیمت برنج در بورس هستند و زمانی که قیمت عرضه و تقاضا در بورس کالا برابر شد، معامله نیز انجام می‌شود به همین دلیل قیمت برنج در بورس کالا کمتر است.

یزدان پناه ادامه داد: برنج‌های طارم هاشمی و فجر دو رقمی هستند که اکنون در بورس کالا عرضه می‌شوند اما در حال برنامه ریزی برای ورود ارقام دیگر برنج مانند ندا و شیرودی به بورس هستیم.

مدیرعامل مرکز تجارت برنج ایران ادامه داد: شالیکاران اگرچه می‌توانند برنج‌های بوجاری نشده خود را به مراکز دیگر بفروشند، اما با فروش محصول خود به این مرکز، وجه آن را نقدا دریافت می‌کنند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=15789
  • منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.