• امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1
رییس کل بانک مرکزی:

دلار ۲۸۵۰۰ تومانی مانند دلار ۴۲۰۰ تومانی نیست

  • کد خبر : 15552
  • 03 بهمن 1401 - 8:49
دلار ۲۸۵۰۰ تومانی مانند دلار ۴۲۰۰ تومانی نیست
رییس کل بانک مرکزی گفت:‌ ارز 28هزار و 500 تومانی مانند ارز 4200 تومانی نیست زیرا بر مبانی نرخ ارز ای تی اس تعین شده و بودجه دولت را به تعادل می‌رساند.

به گزارش نویاب به نقل از اقتصادآنلاین، محمدرضا فرزین اظهار داشت: به دنبال ثبات ارزی هستیم و این موضوع اقدامی نیست که یکباره انجام شود.

وی افزود: برهمین اساس مذاکرات سازنده ای را با شرکای تجاری انجام داده ایم، با قطر، عراق، چین و دبی مذاکرات سازنده ای را انجام دادیم که نتایج خوبی هم داشت.

وی گفت: ۲۰ روز پیش (در ابتدای ورود بنده به بانک مرکزی) نرخ ارز ۴ هزار تومان ریزش داشت که نشان داد اگر بانک مرکزی بخواهد می‌تواند دخالت مناسبی انجام دهد.

فرزین با بیان اینکه در روزهای اخیر هم افزایش نرخ ارز داشتیم که این را هم واقعی نمی‌دانم، تصریح کرد: در ۲۰ روز گذشته برای ثبات بخشی به بازار ارز اقداماتی انجام شد.

رییس کل بانک مرکزی ضمن اشاره به اینکه نرخ ارز در ۲۰ روز گذشته در سامانه نیما ۲۸۵۰۰ بود، تصریح کرد: در این مدت تمام نیازهای ارزی اساسی کشور را با قیمت دلار ۲۸۵۰۰ تومان تأمین کردیم.

وی تأکید کرد: هیچ محدودیت ارزی برای تأمین نیازهای ارزی کشور نداریم. منابع ارزی قابل دسترس است. نتایج مذاکرات منطقه ای بسیار مثبت است. منابع ارزی آزاد است ارز را تأمین می کنیم ولی در فضای مجازی بازار را ملتهب می کنند.

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه عرضه ارز درهم هم در سامانه نیما افزایش یافته، ادامه داد: از دیروز عرضه ۲۰۰ میلیون دلار ارز تی بی آی عراق که ۱۰ میلیارد دلار است شروع شده و ادامه خواهد داشت.  فروش مجدد ارزهای چین در نیما را شروع کرده‌ایم که تخصیص آن از ۲۸ روز به ۴۸ ساعت کاهش یافته است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=15552
  • منبع : اقتصاد آنلاین
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.