• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3
انتقاد رئیس خانه صنعت گلستان از قطعی برق و گاز صنایع:

خسران صنایع گلستان از قطعی برق و گاز /جامعه کارگری آسیب می بیند

  • کد خبر : 15349
  • 28 دی 1401 - 12:26
خسران صنایع گلستان از قطعی برق و گاز /جامعه کارگری آسیب می بیند
رئیس خانه صنعت و معدن گلستان ضمن انتقاد از قطعی گاز و برق صنایع، گفت: به ازای هر روز تعطیلی صنایع، کارخانه ها به اندازه یک ماه از تولید عقب افتاده و جامعه کارگری نیز آسیب دیده اند.

رمضان بهرامی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهارکرد: حدود ۱۳۰۰ واحد تولیدی در تمام زمینه های صنعت و کشاورزی در گلستان مشغول فعالیت و مقابله با چالش های تولید هستند.

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان افزود: با وجود وسعت محدود گلستان، این استان ظرفیت زیادی برای توسعه تولید دارد اما معضلاتی مانع توسعه یافتگی این استان شده است.

بهرامی یادآورشد: یکی از موانع توسعه و تولید در گلستان فراهم نبودن حداقل زیرساخت های لازم برای تولید است در این استان تولیدکنندگان مدام نگران ایجاد چالش های جدید هستند.

وی با بیان اینکه استان نیاز به  جذب سرمایه گذار در حوزه تولید دارد، خاطرنشان کرد: باید ظرفیت های استان را از حالت القوه به بالفعل تبدیل کرد که این امر با همراهی و تدبیر صحیح مدیران حوزه تامین زیرساخت تولید بوجود می آید.

این فعال اقتصادی ادامه داد: باید برای پیشرفت استان همه در کنار هم برای توسعه و رفع موانع تلاش کنیم که در وهله اول نیاز به تقویت مدیریت زیرساخت های تولید دارد.

وی با بیان این نکته که مدیران استان باید از حرف به عمل برسند، خاطرنشان کرد:  به نظر می رسد مسئولان باید از پشت میز ادارات خارج شده به میدان وارد شوند.

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان با اشاره به اینکه سهم مصرف برق صنایع حدود ۱۰ درصد کل مصرف بوده، اضافه کرد: از آنجاییکه صنایع برق را برای فعالیت های حرفه ای و حیاتی مصرف می کنند، نیاز به توجه بیشتری در این زمینه دارند.

بهرامی ادامه داد: ترجیح می دهیم مدیریت برق گلستان مستقل از منطقه مازندران شود تا مدیریت آن توسط گلستانی ها باشد.

وی افزود: عدم استقلال در حوزه برق استان باعث شده تا تابع تصمیمات استان دیگری باشیم که این به تولید و صنعت گلستان لطمه وارد می کند.

به گفته رئیس خانه صنعت و معدن گلستان، چالش های زیرساختی در استان باعث شده تا برخی از صنایع صادرات محور با از دست دادن بازار در کشور های مقصد مواجه شوند.

بهرامی  گفت: بی تدبیری و ضعف در مدیریت تامین زیرساخت های تولید موجب شده تا در زمان بحران به صنایع و تولیدکنندگان ضربه ای جدی وارد شود به طوری که نتوانند به تعهدات قراردادهای خارجی خود عمل کنند.

وی ادامه داد: عدم مدیریت صحیح در شرایط بحرانی که کل کشور با آن در حال مقابله است به جامعه کارگری نیز آسیب زده و اقتصادآنها را نیز درگیر کرده است.

بهرامی با بیان اینکه هیچ کس پاسخگو شرایط نامساعد تولید در استان نیست، اظهارکرد: متاسفانه مدیران بعد از بروز بحران به تولیدکننده اطلاع می دهند که باید واحدها را به سوخت جایگزین مجهز می کردند.

وی اضافه کرد: زمانی که تولیدکننده اقدام به استفاده از سوخت جایگزین می کند سهمیه ای برای سوخت ندارد و باید یک دور باطل را از سر بگذراند و نتیجه ای حاصل نشود.

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان یادآورشد: مدیران استانی در حوزه تولید و تامین زیرساخت های لازم ضعف و ناتوانی خود را در قالب قوانین توجیه می کنند و از خسارت های تولید چشم پوشی می کنند.

وی خاطرنشان کر: بهتر است مدیرانی که  توانایی مسئولیت پذیری و اداره شرایط را ندارند جای خود را به شخص شایسته ای بدهند و مانع توسعه نباشند.

به گفته وی، به ازای هر روز تعطیلی صنایع و واحدهای تولیدی به اندازه یک ماه از تولید عقب افتاده و خسارت می بینند.

هرامی اضافه کرد: این تعطیلی ها موجب تعدیل نیرو می شود که مسبب آن ناتوانی در مدیریت بحران استان است.

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان در پایان افزود: با وجود قطعی اجباری برق صنایع به دلیل برودت هوا شرکت توزیع برق اخطاریه ای مبنی بر قطعی برق به واسطه عدم پرداخت قبض صادر کرده که از نظر منطقی این عمل صحیح نیست

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=15349
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.