• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2
نویاب گزارش می دهد؛

مسابقات دریفت و زیرگذرهای ناهارخوران/ خیابان های گرگان زمین بازی شد

  • کد خبر : 15266
  • 27 دی 1401 - 10:30
مسابقات دریفت و زیرگذرهای ناهارخوران/ خیابان های گرگان زمین بازی شد
دریفت و مسابقات خودروها در معابر گرگان از جمله بلوار ناهارخوران به معضل اساسی شهر تبدیل شده که مسئولان متولی باید با فراهم کردن زیرساخت ها از جمله پیست اتومبیل سواری، برای حل آن چاره اندیشی کنند.

نویاب؛ گروه ساختمان: در ساعات ابتدایی شب که همگان در حال استراحت هستند، با انجام حرکات نمایشی و ترمزهای متعدد و ایجاد صدای نابه هنجار آرامش شهروندان را به هم ریخته و مخل آسایش آن ها می شوند.

در گرگان هم انجام حرکات نمایشی با اتومبیل امنیت اجتماعی و روانی شهر را به هم ریخته و در برخی از محورهای از جمله بلوار ناهارخوران آرامش را از مردم سلب کرده است.

این افراد با اخلال در نظم عمومی و با هدف تخلیه روانی، در بین مردم ترس و نگرانی ایجاد کرده و علاوه بر ایجاد خطر برای خود زمینه آسیب به دیگران را هم فراهم می کنند که این عمل خود نوعی جرم محسوب می شود.

مطابق قانون به موجب ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی، اخلال در نظم عمومی و سلب آسایش مردم جرم بوده و هر کسی با هیاهو و جنجال، حرکات غیرمتعارف یا تعرض سبب برهم زدن آرامش عمومی و یا مزاحمت برای مردم شود مستوجب مجازات حبس از سه ماه تا یک سال و همچنین تا ۷۴ ضربه شلاق بوده و قابل تعقیب قضایی است.

یک کارشناس علوم اجتماعی در این خصوص به خبرنگار نویاب گفت: دریفت و حرکات نمایشی بدعت ناخوشایندی است که توسط قشر جوان شکل گرفته و باید آن را مدیریت کرد.

رضوانه قلیج افزود: دریفت رفتاری مخاطره‌آمیز است که علاوه بر خطرات مالی و جانی، می‌تواند سبب آسیب مالی و جانی به دیگر شهروندان هم شود.

وی بیان کرد: این عمل با هدف تخلیه هیجان، جلب توجه، حس قدرت و تفریح انجام شده و خیابان ها محل مناسبی برای آن نیستند.

قلیچ ادامه داد: باید فضاهایی از جمله پیست ها، ورزشگاه ها و فضاهای خلوت را برای این کار در نظر گرفت و با اصول ایمنی آن انجام شود تا مردم آسیب نبینند.

به پیست اتومبیل سواری مراجعه کنید

یک کارشناس شهری هم به خبرنگار نویاب گفت: متأسفانه حرکات نمایشی خودروها و موتورسیکلت معضل این روزهای شهرها است که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

کامیاب فرخی گفت: تماشاچی این حرکات، به عنوان نوعی تشویق و تحریک برای این افراد به حساب می‌آیند لذا مردم می توانند در این زمینه با پلیس همکاری داشته باشند.

وی با بیان این که این افراد به دنبال جلب توجه و افزایش دنبال کننده صفحاتشان در فضای مجازی هستند، ادامه داد: رانندگی در شهر و جاده محل جلب توجه نیست و اگر افراد استعدادی در خود دیده یا دنبال هیجانات هستند، باید به پیست‌های موتور و خودرو مراجعه کنند.

برخورد با ۱۸۲۲ راننده عامل آلودگی صورتی

رئیس پلیس راهور گلستان در این خصوص به خبرنگار نویاب گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه، وسیله نقلیه ۲۴۷ راننده عامل آلودگی صوتی و حرکات خطر ساز در معابر گلستان متوقف و به پارکینگ هدایت شد.

سرهنگ عباس مهاجر بسطامی افزود: در مدت مذکور هزار و ۸۲۲ راننده متخلف که با حرکات نمایشی و خطر ساز مانند دریفت و ایجاد سر و صدا و آلودگی صوتی موجب اختلال در ترافیک و آرامش شهروندان می‌شدند، جریمه و اعمال قانون شدند.

وی گفت: خودروی رانندگانی که اقدام به حرکات نمایشی و خطر ساز می‌کنند تا ۲۱ روز در پارکینگ متوقف خواهند شد.

مهاجر یسطامی ادامه داد: در ۱۰ سال گذشته در استان در مجموع تصادفات درون و برون‌شهری سه هزار و ۸۹۶ نفر جان خود را از دست دادند که ۹۳۰ نفر در تصادفات درون شهری و دو هزار و ۹۶۶ نفر دیگر در تصادفات برون شهری جان باختند.

رئیس پلیس راهور گلستان افزود: تعداد کل مجروحان تصادفات درون و برون‌شهری گلستان در ۱۰ سال گذشته ۶۶ هزار و ۲۳۰ نفر ثبت شده است.

وی اضافه کرد: در همین بازه زمانی تعداد خودروهای موجود در استان از ۱۱۹ هزار و ۸۷۱ دستگاه با ۳۱۵ درصد رشد به حدود ۴۵۴ هزار و ۴۰۰ دستگاه رسیده اما زیرساخت‌های لازم با توجه به این حجم افزایش تعداد خودروها همچون تعریض خیابان‌ها توسعه نیافته است.

به گزارش نویاب، حرکات نمایشی خودروها در معابر عمومی آرامش را از مردم سلب کرده لذا باید مدیریت شهری و اداره کل ورزش و جوانان فضاهای مناسبی برای آن فراهم کنند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=15266
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.