• امروز : جمعه, ۸ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 28 June - 2024
1
یک فعال صنعت مرغداری:

تلفات صنعت مرغداری کشور ۳برابر میزان جهانی است

  • کد خبر : 13952
  • 27 آذر 1401 - 9:00
تلفات صنعت مرغداری کشور ۳برابر میزان جهانی است
یک فعال صنعت مرغداری با بیان اینکه نهاده های دپو شده در بنادر آفلاتوکسین دارد، گفت: این نوع تغذیه تلفات را افزایش می دهد به این ترتیب در حالی که میزان تلفات جهانی کمتر از ۵درصد است در ایران ۱۲تا ۱۳درصد تلفات داریم و لذا ۳برابر تلفات جهانی ما تلفات می دهیم.

به گزارش نویاب به نقل از بازار برومند چهارآیین اظهار کرد: در حال حاضر نهاده در بازار موجود است اما مشکل ما دپوی زیاد و کیفیت پایین نهاده ها است. به این معنا که چون این نهاده در بنادر می ماند و تا به واحدهای تولیدی حمل می شود ۳ تا ۴ ماه طول می کشد مملو از کپک و قارچ است.

وی تصریح کرد: بنابراین در حال حاضر دپوی نهاده چالش و مصیبت اصلی ما تولید کننده ها است.

چهارآیین با تاکید بر اینکه ما مجبور هستیم برای ادامه تولید هر نوع نهاده ای که توزیع می شود را مصرف کنیم، افزود: مساله اینجا این که نهاده های دپو شده آفلاتوکسین دارد و تلفات را بالا می برد. به این ترتیب در حالی که میزان تلفات جهانی کمتر از ۵درصد است در ایران ۱۲تا ۱۳درصد تلفات داریم و لذا ۳برابر تلفات جهانی ما تلفات می دهیم.

چهارآیین در خصوص میزان ضرر و زیان های اخیر مرغداران می گوید: با این وصف بر اساس ظرفیت متوسط مرغداری های کشور که ۵۰ تن در دوره است زیان تحمیلی به هر مرغداری در طی یک دوره بطور متوسط بیش از ۵۰۰ میلیون تومان می باشد.

وی ادامه می دهد: از سوی دیگر مساله مهم این است که به اصطلاح طرف مقابل دست ما را خوانده است و می داند مرغ مازاد داریم لذا با ما بازی می کند. از سوی دیگر در بازاری مانند عراق با یک کشور با دیپلماسی اقتصادی و بازارگانی قوی به نام ترکیه باید رقابت کنیم. آن هم در شرایطی که عراق برای مرغ ما تعرفه گذاشته اما برای ترکیه تعرفه صفر است.

چهارآیین تصریح کرد: بنابراین وقتی مرغ ترکیه با تعرفه واردات صفر وارد عراق می شود و ما باید تعرفه کلانی بپردازیم آیا می توان نسبت به باز شدن این روزه صادراتی امیدوار بود!

بر اساس این گزارش همچون دامداران که با مشکل گرانی نهاده ها روبرو هستند پرورش دهندگان مرغ و دیگر طیور نیز این گرانی را دارند اما مشکل بزرگترشان عدم سلامت نهاده هایی است که به واحدهای پروشی می رسد

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=13952
  • منبع : بازار
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.