• امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
2
معاون شرکت شهرک های صنعتی گلستان:

شهرک های صنعتی کوچک مقیاس توجیه اقتصادی ندارد

  • کد خبر : 13797
  • 24 آذر 1401 - 10:13
شهرک های صنعتی کوچک مقیاس توجیه اقتصادی ندارد
معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت شرکت شهرک های صنعتی گلستان گفت: شهرک های صنعتی کوچک مقیاس به هیچ عنوان توجیه اقتصادی ندارد.

بهزاد شریفی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: شهرک صنعتی در کشورهای توسعه یافته به تعدادی محدود اما با کیفیت و زیرساخت های مناسب احداث می شود اما این موضوع برای کشور ما و به تبع آن استان گلستان متاسفانه صدق نمی کند.

معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت شرکت شهرک های صنعتی گلستان با بیان اینکه به رغم مساحت کوچک گلستان ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی احداث شده، افزود: محیط صنعتی با مساحت کم به عنوان شهرک به هیچ عنوان توجیه اقتصادی ندارد.

وی ادامه داد: یک شهرک صنعتی دست کم باید مساحتی حدود ۲۰۰ هکتار داشته باشد نه اینکه مثل شهرک های صنعتی استان به عنوان لکه ای صنعتی با مساحتی نزیک به پنج یا ۱۰ هکتاری باشد.

او اضافه کرد: گذشته از این موارد در استان صنعت قالب کشاورزی است و مدیران به حوزه صنعت توجه کمتری دارند و این درحالی است که صنایع استان بیشترین بخشی هستند که مالیات می پردازند.

شریفی با بیان این مطلب که صنایع استان از همین مالیاتی که پرداخت می کنند هم ذی نفع نیستند، افزود: اگر سه درصد از مالیات بر ارزش افزوده ای که از سوی صنایع به اداره مالیات پرداخت شده به تولیدکنندگان بازگردد بسیاری از مشکلات زیرساختی شهرک های صنعتی مرتفع خواهد شد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=13797
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.