• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان:

حدنصاب نمره قبولی آزمون ورود به حرفه مهندسان افزایش یافت

  • کد خبر : 13439
  • 16 آذر 1401 - 11:48
حدنصاب نمره قبولی آزمون ورود به حرفه مهندسان افزایش یافت
مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان گفت: حدنصاب نمره قبولی آزمون ورود به حرفه مهندسان ۵۰ است. آبان‌ماه سال گذشته با دستور وزیر سابق راه و شهرسازی نمره قبولی ۴۸ تعیین شده بود.

به گزارش نویاب به نقل تسنیم، رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی آبان ماه سال گذشته طی دستوری از کاهش حدنصاب نمره قبولی آزمون ورود به حرفه مهندسان خبر داده و گفته بود: با توجه به وضعیت خاص برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در شرایط کرونایی با حدنصاب نمره قبولی آزمون ورود به حرفه مهندسان به ۴۸ موافقت شد.

قاسمی تاکید کرد: دلیل این تصمیم شرایط کرونایی حاکم بر کشور بوده است.

این در حالی است که مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از افزایش حدنصاب نمره قبولی در آزمون پیش رو (دیماه ۱۴۰۱) خبر داده است.

حامد مانی‌فر با اشاره به این‌که برای آزمون دیماه ۱۵۷ هزار و ۸۲۱ نفر ثبت‌نام کرده‌اند،‌ گفت: این دوره از آزمون‌ها در ۷ رشته مهندسی شامل معماری، شهرسازی، عمران، تأسیسات مکانیکی، تأسیسات برقی، نقشه‌برداری، ترافیک در صلاحیت‌های طراحی، نظارت و اجرا برگزار می‌شود. آزمون روز پنجشنبه و جمعه ۸ و ۹ دی ماه در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان رقابتی نیست، افزود: افرادی که نمره ۵۰ را کسب کنند به عنوان قبول شده آزمون تلقی می‌شوند. منابع آزمون نیز در هنگام ثبت‌نام به اطلاع شرکت کنندگان رسیده و منابع نسبت به دوره گذشته به غیر از رشته شهرسازی که منابع کمتری به منظور سهولت در مطالعه معرفی شده است، تغییری نداشته است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=13439
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.