• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور صیادان تعیین تکلیف شود

  • کد خبر : 12995
  • 06 آذر 1401 - 8:51
بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور صیادان تعیین تکلیف شود
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: در حوزه شیلات بایستی موضوعاتی نظیر بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور صیادان، مدیریت ایمنی، حفاظت از محیط‌زیست، کنترل شناورهای فاقد مجوز و نظارت بر فعالیت‌های صیادی در راستای حل مشکلات موجود تعیین‌تکلیف شود.

به گزارش نویاب به نقل از خانه ملت، محمد جواد عسگری با تاکید بر اینکه مجلس باید با وضع قانون مناسب شرایط لازم فعالیت و توسعه را برای جامعه تولیدکننده فراهم کند، گفت: در مجلس یازدهم قوانین مناسبی در حوزه کشاورزی اصلاح و به تصویب رسید که مهم‌ترین آن قانون امنیت غذایی است و با ابلاغ آن به دستگاه‌های اجرایی کشور قطعا شاهد تغییر و تحولات موثر می‌شویم.

وی یکی از مشکلات عمده اکثر استان‌های کشور مربوط به حفظ منابع آب و خاک دانست و افزود: با ارائه سند ملی الگوی کشت انتظار داریم مدیران استان‌ها در تحقق مفاد این برنامه کلان ملی با گسترش کشت گلخانه‌ای و مکانیزه کردن تولیدات و همچنین افزایش توان تولید در واحد سطح نیز اهتمام جدی داشته باشند.

عسکری با اشاره به اینکه ارزش افزوده تولیدات محصولات کشاورزی یکی دیگر از موضوعات مطرح کشور در راستای تقویت اقتصاد کشاورزی است، ادامه داد: با گسترش صنایع فرآوری و تبدیلی علاوه بر تکمیل زنجیره ارزش، ظرفیت‌های مناسبی در زمینه توسعه صادرات محصولات و فرآورده‌های کشاورزی برای بهره‌برداران و فعالان اقتصادی این حوزه فراهم می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بنادر در حوزه شیلات را یک فرصت اقتصادی برای کشور ارزیابی کرد و در این باره گفت: در حوزه شیلات بایستی موضوعاتی نظیر بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور صیادان، مدیریت ایمنی، حفاظت از محیط‌زیست، کنترل شناورهای فاقد مجوز و نظارت بر فعالیت‌های صیادی در راستای حل مشکلات موجود تعیین‌تکلیف شود تا فرصت‌ و انگیزه فعالیت نسبت به افزایش سطح تولید و توسعه اشتغالزایی البته با بکارگیری راهکارهای دانش‌بنیان و پایدار در بخش شیلات استان هرمزگان فراهم شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای هدف به ویژه همسایگان عربی را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: محصولات تولیدی کشور به دلیل ارگانیک و سالم بودن قابلیت صادرات به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس دارند که باید تلاش بشود بتوانیم به سهم مناسبی از بازارهای منطقه برای تجار و بازرگانان ایرانی دست پیدا کنیم‌.

حمایت از تولیدکنندگان، دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی، نظرخواهی از کشاورزان خبره در حل مسائل جاری بخش کشاورزی کشور، خرید تضمینی محصولات کشاورزی، مکانیزه کردن و سنددار کردن اراضی کشاورزی از دیگر موارد مطرح شده این نشست بود که محمدجواد عسکری شامگاه جمعه ۴ آذرماه در بین مدیران کشاورزی بخش دولتی و خصوصی استان هرمزگان به آن اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=12995
  • منبع : خبرگزاری خانه ملت
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.