• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
2
رئیس سازمان برنامه و بودجه:

استقراض از بانک مرکزی همچنان خط قرمز دولت است

  • کد خبر : 12724
  • 28 آبان 1401 - 9:33
استقراض از بانک مرکزی همچنان خط قرمز دولت است
رئیس سازمان برنامه‌و بودجه گفت: دولت برای پوشش هزینه‌های خود استقراض نمی‌کند و همچنان این موضوع خط قرمز دولت خواهد بود.

به گزارش نویاب به نقل از صدا و سیما، سید مسعود میرکاظمی ضمن اشاره به جلسات مشترک دولت و مجلس برای اصلاح ساختار بودجه اظهار کرد: هم مجلس طرحی برای اصلاح ساختار بودجه دارد و هم ما در دولت در حال کار روی این موضوع هستیم تا گزارشی را به سران قوا بدهیم؛ چرا که یکی از مأموریت‌های رهبر انقلاب به شورای اقتصادی سران قوا، اصلاح ساختار بودجه است.

وی با تأکید بر اصلاحات صورت گرفته در بودجه توضیح داد: بخشی از اصلاحات در حال انجام است. به‌عنوان‌مثال پیش‌ازاین تعداد زیادی از قوانین دائمی هرساله در بودجه تغییر می‌کرد که در حال رفع این مشکل در قالب یک الحاقیه هستیم تا هم بودجه سبک‌تر شود و هم از تغییر قوانین دائمی در قانون یک‌ساله بودجه جلوگیری شود.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه درباره آخرین وضعیت لایحه بودجه سال آینده هم بیان کرد: تبصره‌های بودجه ۱۴۰۲ را به دولت فرستاده‌ایم. البته هنوز بخشی از منابع قطعی نشده و امیدواریم ظرف هفته آینده این موارد هم قطعی شود و منابع و مصارف را به دولت ارسال کنیم.

لایحه برنامه هفتم تا پایان آذرماه به دولت می‌رود

میرکاظمی درباره جدیدترین وضعیت تدوین برنامه هفتم توسعه کشور و علت تأخیر در تنظیم این لایحه نیز گفت: بررسی سیاست‌های برنامه هفتم در مجمع تشخیص مصلحت نظام طول کشید و دیر ابلاغ شد، درعین‌حال هم‌زمان با ارسال بودجه به دولت، در حال تدوین برنامه هفتم توسعه نیز هستیم و امیدواریم بتوانیم تا پایان آذرماه برنامه هفتم را به دولت برسانیم.

وی یادآور شد: نظر رئیس محترم مجلس شورای اسلامی این است که لایحه برنامه هفتم زودتر از بودجه در مجلس ارائه شود؛ بنابراین با تمام سرعت در حال کار روی برنامه هستیم که بتوانیم در اولین فرصت آن را هم به دولت بدهیم.‌

کسری بودجه جاری نداریم

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در ادامه راجع به کسری بودجه ۱۴۰۱ عنوان کرد: از این لحاظ که نتوانیم هزینه‌های جاری و اجتناب‌ناپذیر را پرداخت کنیم کسری بودجه نداریم، اما منابع حدوداً ۱۳۹۰ هزار میلیارد تومانی بودجه احتمالاً محقق نشود.

میرکاظمی ادامه داد: ما هم‌اکنون ۴۰ درصد درآمدهای نفتی را به صندوق توسعه ملی واریز می‌کنیم که با مجوزی که از رهبر انقلاب اخذ گردید، دولت می‌تواند ۱۰ درصد آن را برای امور عمرانی استفاده کند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=12724
  • منبع : مهر
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.