• امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
4
مدیر فروش شرکت کیمیا رشد صنعت البرز:

آزادسازی نرخ ارز دست دلالان را کوتاه کرد

  • کد خبر : 11334
  • 28 مهر 1401 - 20:08
آزادسازی نرخ ارز دست دلالان را کوتاه کرد
مدیر فروش شرکت کیمیا رشد صنعت البرز گفت: آزادسازی نرخ ارز اتفاق خوبی بود که مانع سودجویی دلال در بازار شد و دست آنها را کوتاه کرد.

به گزارش نویاب، میلاد رزاقی اظهار کرد: دو نرخی بودن قیمت ارز در بازار نابسامانی ایجاد کرده بود و ارز دولتی در اختیار افراد مشخصی قرار داشت.

مدیر فروش شرکت کیمیا رشد صنعت البرز افزود: این افراد سودهای کلانی را دریافت می کردند که حقشان نبود که با آزادسازی نرخ ارز خوشبختانه شرایط برای همه یکسان شد.

وی با بیان این نکته که باید دامدار از مزایای مصرف مکمل ها در خوراک دام آگاه شود، افزود: مصرف مکمل ها و خوراک دام می تواند راندمان تولید را افزایش دهد.

به گفته وی، مصرف مکمل های چربی در صنعت دامداری باعث افزایش شیردهی و چربی شیر دام و همچنین ایمنی بدن دام نیز افزایش می یابد.

رزاقی با بیان اینکه در کشور قیمت گذاری دستوری است، افزود: این امر موجب شده تا دامداران برای اینکه بتوانندبه حیات واحدتولیدی خود ادامه دهند از مصرف افزودنی ها به خوارک دام چشم پوشی کنند.

این فعال اقتصادی ضمن بیان این نکته که باید صادرات دام سبک آزاد شود، اظهار کرد: آزادسازی صادرات دام سبک باعث ایجاد رقابت با کشور های دیگر می شود.

رزاقی در خصوص صادرات مکمل های چربی، گفت: باید امکانات و شرایط صادرات را با رفع موانع فراهم کرد تا بتوان در بازارهای جهانی حضور یافت.

به گفته وی، نیاز بازار به مکمل های چربی سالانه ۸۰هزارتن در کشور تعیین شده، این درحالی است که اگر همه واحد های تولیدی کشور با تمام ظرفیت تولیدی فعالیت کنند، سالانه قادر به تولید تنها فقط نصف این میزان خواهند بود.

این فعال اقتصادی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل اینکه دامدار از نظر اقتصادی شرایط مناسبی ندارد نمی تواند از این مکمل ها در دامداری استفاده کنند که این امر موجب این شده تا واحدهای تولیدی نصف توان خود فعالیت کنند.

به گفته رزاقی، پایین بودن تعرفه های گمرکی این محصول باعث شده تا تولید داخل تحت الشعاع قرار بگیرد و واحدهای تولیدی با ظرفیت کمتر از نصف فعالیت کنند.

این فعال اقتصادی در خاتمه بیان کرد: به ازای واردات بی رویه اقلامی که مشابه با کیفیت آن در کشور وجود دارد، ارز از کشور خارج می شود که به ضرر اقتصاد است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=11334
  • منبع : بازار
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.