• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
استاندار گلستان:

تاسیسات و امکانات شهرک های صنعتی گلستان فرسوده است

  • کد خبر : 10677
  • 17 مهر 1401 - 10:20
تاسیسات و امکانات شهرک های صنعتی گلستان فرسوده است
استاندار گلستان گفت: بیشتر تاسیسات و امکانات شهرک های صنعتی فرسوده است و نیاز به بازسازی و نوسازی دارد.

به گزارش خبرنگار نویاب، علی محمد زنگانه شامگاه شنبه در نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان اقتصادی، اظهار کرد: ظرفیت واگذاری به بخش خصوصی و واحدهای تولیدکننده در شهرک های صنعتی وجود ندارد.

استاندار گلستان ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت از طرح توسعه شرکت شهرک های صنعتی گلستان حمایت کند تا شرایط برای نوسازی و ایجاد ظرفیت های جدید مهیا شود.

وی با اشاره به اهمیت تامین مالی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، گفت: متاسفانه بانک های خصوصی عضو شورای بانک های استان نیستند و منابع مالی بانک های خصوصی در گلستان مصرف نمی شود.

زنگانه تصریح کرد: بانک های خصوصی در بعضی موارد با پرداخت سودهای بالاتر منابع را گرفته و در بیرون از گلستان مصرف می کنند.

وی در خصوص ظرفیت بهره برداری از معادن گلستان، گفت: تعارضی در برنامه ششم توسعه و قانون بودجه ۱۴۰۱ وجود دارد که باعث شده، بهره برداران معادن دفاتر و حساب های بانکی خود را در گلستان مستقر نکرده و حتی پرداخت مالیات آن ها هم در استان انجام نشود.

استاندار گلستان در خصوص صادرات از مرز اینچه برون، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا در این مرز و گمرک وضعیت به شرایط قبل از کرونا برگردد.

وی با بیان اینکه تبادلات در مرز اینچه برون به صفر رسیده، گفت: قبل از کرونا روزانه بیش از ۲۳۰ کامیون از این مرز تردد می کرد و تجارت چمدانی وجود داشت.

زنگانه از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست تا مجوز تاسیس پنج هزار پلاک برای خودرو ترانزیتی جهت رونق منطقه آزاد اینچه برون جهت حمل و نقل کالا از اینچه برون به جنوب کشور فراهم شود.

وی در خاتمه افزود: میزان صادرات غیر نفتی استان گلستان در حال حاضر بیشتر از ۱۸۶ میلیون دلار است که قصد داریم این عدد را به ۵۰۰ میلیون دلار برسانیم.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=10677
  • منبع : نویاب
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.