• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2
نماینده مردم گرگان و آق قلا:

ضرورت حمایت دولت برای خرید ادوات کشاورزی | کشاورزی سنتی صرفه اقتصادی ندارد

  • کد خبر : 10379
  • 11 مهر 1401 - 11:54
ضرورت حمایت دولت برای خرید ادوات کشاورزی | کشاورزی سنتی صرفه اقتصادی ندارد
سنگدوینی، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزی سنتی صرفه اقتصادی ندارد بنابراین باید به سمت کشاورزی مکانیزاسیون برویم و در این راستا دولت باید تسهیلات کم بهره ارائه دهد.

رمضانعلی سنگدوینی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: با وجود خشکسالی‌ها و کم آبی، کشاورزان نمی توانند محصولات غرقابی کشت کنند و باید به سمت کشاورزی مکانیزه و  استفاده از سیستم‌های آبیاری قطره ای بروند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اغلب مشاغل گلستانی‌ها بر پایه کشاورزی است، افزود: از آنجاییکه انواع محصولات استراتژیک کشور در این استان تولید می شود بنابراین استفاده از ادوات و ماشین آلات کشاورزی به منظور افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها ضروری به نظر می رسد.

وی با تاکید بر اینکه باید کشاورزان را حمایت کنیم، گفت: وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی باید تسهیلات مناسب و دراز مدت و کم بهره برای خرید ادوات و ماشین آلات کشاورزی در اختیار زارعان قرار دهند.

سنگدوینی پرداخت تسهیلات کم بهره و دراز مدت را عاملی برای ایجاد انگیزه در کشاورزان برشمرد و گفت: با چنین اقداماتی می توانیم گام مناسبی برای آینده و افزایش انگیزه کشاورز برداریم. 

وی با بیان اینکه کشاورز باید حمایت شود، ادامه داد: وزرات جهادکشاورزی باید برای استان هایی که محصول استراتژیک را مانند گندم، کلزا، برنج و سیب زمینی را تولید کرده و امنیت غذایی کشور را تامین می کنند شرایط مناسب تری ایجاد کند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: در گذشته نیروی کار به وفور یافت می شد ولی در حال حاضر نیروی کار زیاد نیست از این رو باید ادوات کشاورزی در دسترس زارعان باشد.

سنگدوینی با بیان اینکه تجهیزات باید جدید و پیشرفته باشد، گفت: توان خرید کشاورز را باید در نظر گرفت بنابراین  حمایت و پشتیبانی دولت از آنها ضروری به نظر می رسد.

او با بیان اینکه نمایش صرف ادوات کشاورزی در نمایشگاه تخصصی بدون حمایت دولت برای خرید بی فایده است، افزود: به همین دلیل ارائه تسهیلات ارزان قیمت از سوی دولت لازم است.

سنگدوینی با بیان اینکه بهترین و با کیفیت ترین محصول گندم را کشاورزان گلستانی در کشور تولید می کنند، افزود: بعضی از محصولات کشاورزی خرید تضمینی می شود و بعضی از محصولات خرید تضمینی ندارد. در حال حاضر حتی در محصولاتی که خرید تضمینی وجود دارد هم تولید برای کشاورز صرفه اقتصادی ندارد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: اگر امسال گندم از کشاورز ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری نمی شد در سال زراعی جاری کشاورزان گندم نمی کاشتند چرا که انگیزه ای برای کاشت وجود نخواهد داشت.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=10379
  • منبع : نویاب
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.