• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
0
مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲:

منطقه آزاد «اینچه برون» بدون راه آهن معنا ندارد

  • کد خبر : 10077
  • 02 مهر 1401 - 7:53
منطقه آزاد «اینچه برون» بدون راه آهن معنا ندارد
مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ گفت: راه آهن توانسته به منطقه آزاد اینچه برون معنا دهد، البته ما به طور کامل دارای منطقه آزاد نیستیم و لازم است زیرساخت های آن تکمیل شود.

محسن اعتماد در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهارکرد: از سال ۹۳ خط ریلی اینچه برون- ترکمنستان- قزاقستان با حضور روسای جمهور سه کشور در نقطه صفر مرزی اینچه برون افتتاح شد.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ افزود: اینچه برون نقشی طلایی در اقتصاد کشور داشته و به عنوان یک مرز آرام می تواند صادرات کشورهایی همچون قزاقستان، روسیه، ترکمنستان و سایر کشورهای منطقه از جمله چین را به سمت دریای آزاد انتقال دهد.

وی عنوان کرد: ترانزیت دو سر بار از دیگر مزایای راه آهن منطقه اینچه برون است؛ یعنی همیشه واگن ها هنگام بردن بار به سمت کشوری، خالی بر می گشتند اما در حال حاضر قطاری که از اروپا باری را به سمت افغانستان برده بود، در راه برگشت توانست گوگرد را به اروپا بازگرداند که این امر راندمان و بهره وری را بالا می برد.

اعتماد ادامه داد: راه آهن توانسته به منطقه آزاد اینچه برون معنا دهد، البته ما دارای منطقه آزاد نیستیم و این فقط یک اسم است و اگر در این نقطه بخواهد منطقه آزادی راه اندازی شود، به دلیل راه آهن است وگرنه این منطقه مزیت رقابتی دیگری ندارد.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ با اشاره به برنامه های آینده برای منطقه آزاد اینچه برون، بیان کرد: راه اندازی محوطه های تخلیه و بارگیری و توسعه خطوط در ایستگاه ها از جمله برنامه های مهمی است که قرار است در آینده ای نزدیک انجام شود.

وی اضافه کرد: همچنین طی قراردادی با قرارگاه خاتم الانبیا(ص) تلاش می کنیم، زیرساخت های لازم را برای توسعه این منطقه فراهم کنیم، ضمن اینکه سرمایه گذارانی هم جذب شده اند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=10077
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.